Luna aceasta este asteptata hotararea de guvern prin care sa se prelungeasca din nou valabilitatea licentelor de traseu pe Bucuresti-Ilfov. In acest fel, operatorii de transport vor avea suficient timp la dispozitie pentru a-si ridica noile licente si astfel vor putea rasufla usurati pentru inca 12 luni.
In lipsa altor schimbari legislative, despre care se discuta de mai multi ani, insa fara nicio finalitate, Autoritatea Metropolitana de Transport Bucuresti (AMTB) merge mai departe si odata ce se va anula definitiv in instanta procedura anterioara de atribuire va pregati o noua licitatie, in conformitate cu legile in vigoare.
Situatia recent-infiintatei ATMB este inca neclara, asa ca transportul in zona metropolitana a Capitalei ramane cu totul sub semnul intrebarii, mai ales ca viitoarea atribuire – oricine o organizeaza – trebuie sa respecte regulamentul european 1370, iar sistemul de punctaj utilizat pana acum este vulnerabil.
Este regretabil faptul ca Bucurestiul se afla in aceasta situatie si ca interesele politice nu pot fi puse deoparte pentru binele comunitatii. Daca pana si uniunile internationale de transport public, cum este UITP, au ajuns sa traga de maneca Primaria Capitalei si sa isi ofere sprijinul in gasirea de solutii pentru a scoate transportul din criza, este clar ca am ajuns de rasul Europei. De altfel, toate orasele mari din Romania, dar si altele mai mici, sunt mai avansate decat Bucurestiul cu organizarea transportului public urban si metropolitan, aplica pentru bani europeni si ofera un serviciu de calitate, la un pret corect. RATB este singurul operator din tara care schimba directorii pe banda rulanta, nu are o viziune clara si o strategie pe termen lung, se sufoca la 1,3 lei/calatorie si isi pune incet-incet flota moderna de autobuze pe butuci, din lipsa de bani pentru piese si reparatii. Pana cand vor mai fi tolerate toate acestea? Pana cand?