Pe 9-11 mai, la Jucu, UNTRR in colaborare cu IRU a organizat prima editie a festivalului international al transportatorilor, T-Festival, ocazie cu care a fost premiat si cel mai frumos camion, din noua vehicule expuse. Acesta a fost un Peterbilt 379 fabricat in 2005, care a atras privirile majoritatii transportatorilor, dat fiind faptul ca un astfel de vehicul nu este vazut zilnic pe strazile Romaniei. Premiul al doilea a fost castigat de „Iron Man“, camionul lui Ioan Nägl, directorul Ost Transport. Si acum, la un an dupa ce a fost castigatorul competitiei de la Targu Mures, Scania pictat cu scene din celebrul film este la fel de frumos. Locul trei a revenit tot unei Scanii, „Seriful“, binecunoscut de la manifestarile de profil, proprietatea lui Francisc Szabo, care si de aceasta data, impreuna cu sotia sa, a completat povestea camionului prin costumatia aleasa. Evenimentul a fost intregit de concerte rock, un spectacol cu flacari care a infierbantat atmosfera, concursuri de motoare si activitati destinate publicului larg.
Mihai Tomescu, proprietarul camionului Peterbilt 379, care a castigat trofeul T-Festival, a primit 3.000 de euro din partea organizatorilor, rovinieta pentru ansamblul autotractor-semiremorca pentru un an de la UNTRR, in valoare de 1.210 euro, un autotractor din partea Mercedes-Benz Romania pentru utilizare de proba timp de o luna, produse promotionale Scania in valoare de 1.000 de euro si un voucher constand in discount-uri pentru servicii din partea Vialtis Romania, in valoare de 150 de euro.
Autotractorul, fabricat in 2005, a fost tunat si pregatit special pentru concursuri, cu monturi „cap de mort“ si multe alte detalii de caroserie. Astfel, dupa o investitie de peste 20.000 de euro, a devenit un camion de expozitie cu tobe de esapament cromate ce incadreaza cabina, multe lampi care au fost aprinse dupa lasarea noptii generand un spectacol in sine, acompaniat de sunetul motorului Caterpillar de 600 CP. Privirile au fost atrase si de spin-urile argintii de pe roti, care, pe langa avantajul vizual, ajuta si atunci cand camionul se afunda in noroi, deoarece maruntesc noroiul.
Pentru cei obisnuiti cu camioanele europene, si interiorul a fost impresionant datorita bordului cu mai multe indicatoare decat au cele europene.
Un astfel de vehicul costa 40.000 de dolari second-hand, a explicat Mihai Tomescu, in prezent proprietarul unei firme de transport in Canada, cu opt camioane, toate Peterbilt. Acesta a lucrat ca sofer de camion inainte de 1989, dupa care a emigrat in Canada, unde si-a infiintat propria firma.
„Cumparam vehicule rulate care apoi sunt reconditionate de American Promotion. Transportam orice, produse petroliere, lemn, marfuri generale etc., in Canada si Australia, unde transportul e mai bine platit ca in SUA. In Australia un camion tracteaza pana la sase vagoane, pentru ca se circula pe drumuri lungi, in linie dreapta, cum ar fi, de exemplu, «Soseaua Mortii». Acolo legislatia este mai relaxata, nu exista limita de viteza pe anumite drumuri“, a afirmat acesta.
Camionul expus la Jucu arata foarte bine, desi se vede ca a circulat milioane de kilometri, insa, asa cum a aratat proprietarul, astfel de vehicule sunt foarte rezistente si se repara foarte usor, „pot fi folosite peste 10 ani dupa achizitionarea ca second-hand, intretinerea este mult mai usoara decat pentru camioanele europene, sunt mult mai simple, vorbim de mecanica pura, fara multa electronica. E o placere sa repari un astfel de vehicul.“