Introducerea accizei suplimentare la combustibil aduce un minus la bugetul de stat de 61 de milioane de euro, fata de estimarile initiale, se arata intr-un comunicat UNTRR. Desi statul roman isi propusese sa incaseze 50,6 milioane de euro lunar din supra-acciza, din care 36 de milioane de euro din acciza suplimentara la motorina si 15 milioane de euro din cea de la benzina, statisticile pe aprilie au confirmat ca s-au incasat cu 11 milioane de euro mai putin decat in luna anterioara: cu trei milioane de euro mai putin la motorina si cu opt milioane de euro mai putin la benzina.
In schimb, statul recupereaza la rata de schimb euro/leu utilizata in 2014, nesocotind articolul 13 din Directiva 96/2003 si aplicand o rata originala romaneasca de 1 euro = 4,738 lei, in loc de 1 euro = 4,462 lei – rata din prima zi lucratoare din luna octombrie 2013, publicata in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, si care se aplica de la data de 1 ianuarie a urmatorului an calendaristic. Vorbim de un curs valutar cu 6,2% mai mare decat cel legal!
In cazul declansarii procedurii de infringement de catre Comisia Europeana, aceasta diferenta de 0,276 lei/l va putea fi recuperata de la statul roman, se mai arata in comunicatul UNTRR.
…