Tehnologia inteligenta care sa permita peste cativa ani obtinerea de masini care sa circule autonom ocupa una dintre pozitiile fruntase in strategia producatorilor de vehicule comerciale, componente si servicii. Astfel, ei se pregatesc pentru anii de dupa 2020, cand se estimeaza ca astfel de masini vor putea circula pe sosele. VDO lucreaza de ceva vreme in aceasta directie, iar ultima generatie de tahograf, impreuna cu alte produse, aplicatii si sisteme dezvoltate in ultimii doi ani pregatesc deja terenul.
Luna trecuta, la Frankfurt, Continental a organizat o conferinta de presa in cadrul careia Michael Ruf, Head of Commercial Vehicles&Aftermarket, a aratat ca „oferirea de produse si solutii sustenabile sunt absolut necesare cand vine vorba de vehiculele comerciale din viitor in conditiile in care se pune presiune pe reducerea consumului de carburant si a emisiilor. S-a demonstrat ca optimizarea vehiculelor comerciale din punctul de vedere al specificatiilor, stilului de condus si mentenantei poate duce la economii de 20-30%. Se depun multe eforturi si la asta lucram, astfel incat sa-i sprijinim pe producatori, dar si pe soferi, sa obtina rezultate mai bune. Segmentul software devine din ce in ce mai important pentru Continental, 5,6% din vanzari merg catre departamentul R&D.“
Asa cum arata Michael Ruf, daca in 2013 pe sosele erau 4,5 milioane de senzori (radar, sisteme de detectare etc.), se estimeaza ca in 2015 se va ajunge la 26 de milioane de senzori, din care 10 milioane de senzori radar. „Acestia vor ajuta, in timp, la realizarea si aplicarea conceptului de conducere automata, care ar avea ca scop cresterea sigurantei pe sosele prin reducerea accidentelor, folosirea mai eficienta a timpului de catre sofer si optimizarea transporturilor, efectul fiind reducerea consumului cu pana la 20%. Dupa 2020 transportul va fi altfel, vehiculele vor comunica cu infrastructura si cu alte vehicule, va fi mai simplu de mers chiar si cu vehicule complicate si vor fi aplicate diferite sisteme pentru reducerea consumului de carburant. Informatia va fi baza sistemelor inteligente de transport in viitor si se estimeaza ca in 2020 aceasta piata va avea o valoare de 70 de miliarde de euro.“
Un exemplu dat de reprezentantul companiei este ProViu Mirror, un display montat in interiorul cabinei, care poate inlocui oglinzile retrovizoare. Prin imbunatatirea aerodinamicii camionului se pot obtine economii de carburant de 2-3%. Camere de inalta rezolutie transmit informatii catre acest monitor. Pot fi afisate imagini din spatele camionului, din unghiul mort al oglinzilor obisnuite, viteza cu care se apropie alte vehicule din spate etc. Acest sistem este folosit pe camionul Continental ce va putea fi vazut in septembrie la IAA Hanovra.
Comunicare neintrerupta intre vehicul si dispecer
„Se vede cu ochiul liber ca stilul de viata se schimba si toata lumea trebuie sa se adapteze. VDO trebuie sa isi adapteze portofoliul cu servicii si produse astfel incat sa sustina …