Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

O piata sanatoasa are nevoie de competitie corecta si de autoritati care macar sa nu incurce

Deschiderea granitelor UE si competitia pe care transportatorii estici o faceau celor din vest, beneficiind mai ales de costurile mai mici cu forta de munca – desi alte cheltuieli erau uneori mai mari in cazul lor, iar intre timp pretul carburantului s-a mai aliniat – a determinat autoritatile din multe state sa fie mai severe cu firmele romanesti, ale caror camioane si documente erau controlate parca mai sever decat cele ale transportatorilor din alte tari. Ungaria, care cu greu poate fi ocolita cand mergi din Romania spre vest, este exemplul cel mai clar, dar si in alte state controalele vizeaza mai ales camioanele inmatriculate in est.
 

In plus, in ultima vreme Anglia si Italia militeaza impotriva angajarii de soferi romani sau bulgari in companiile locale, Belgia si Franta vor sanctiona sever firmele ai caror soferi iau pauza normala saptamanala in cabina – pentru a veni in ajutorul transportatorilor de acolo, care considera ca nu pot concura de la egal la egal cu esticii cata vreme legislatia sociala nu este aceeasi – iar ultimele alegeri europarlamentare ne arata trecerea tot mai mare de care se bucura miscarile extremiste, pe fondul nemultumirii vesticilor legate de faptul ca trebuie sa imparta cu esticii – indiferent din ce punct de vedere: volume de marfa, clienti, locuri de munca etc. – o piata care s-a contractat mult in urma crizei economice.

In aceste conditii, firmele romanesti sunt cu atat mai ingrijorate si nemultumite cu cat si in propria tara sunt tratate mai sever decat cele straine, controlate mult mai des si amendate uneori abuziv, iar autoritatile de la noi nu ca nu se preocupa sa le sprijine in competitia cu transportatori din alte tari si sa le ajute sa fie mai competitive, dar chiar pun pe umerii lor niste poveri care nu se regasesc nicaieri in Europa – cea mai recenta dintre ele fiind placutele cu masele si dimensiunile vehiculelor.
Unul dintre motivele pentru care s-a ajuns la asta este dezbinarea firmelor de profil de la noi, carora pana acum le-a fost greu intotdeauna sa se uneasca in negocierile cu autoritatile, chiar si atunci cand interesele lor erau similare. La asta se adauga lipsa de maturitate si de etica in afaceri – care duce la aparitia preturilor de dumping, ce afecteaza intreaga piata, nu doar pe cel caruia i s-a furat un client, dar si la disensiuni intre casele de expeditii si transportatori – precum si incapacitatea de a-si calcula corect costurile.
Cum vad transportatorii romani masurile de protejare a pietei interne luate de alte tari si ce si-ar dori sa faca autoritatile de la noi, dar si ce ar putea face in relatiile competitive dintre ele sau in relatie cu clientii, am aflat stand de vorba cu mai multi manageri de la noi.

Autoritatile din alte state au traditie in a-si proteja transportatorii proprii…
Protejarea, uneori abuziva, a pietei interne de concurenta transportatorilor straini este un aspect care li se reproseaza de ani de zile autoritatilor maghiare. …

Articole similare