2014 nu a adus modificari importante pentru operatorii romani de transport, nici in ceea ce priveste volumele sau tarifele – costurile insa au crescut destul de mult – nici cadrul concurential de pe piata sau atitudinea autoritatilor romane sau straine fata de ei. A fost, asa cum subliniam si in analiza cifrelor financiare, publicata in acest numar al revistei, un an de consolidare. In ceea ce priveste totusi noutatile aparute in activitatea firmelor, ele se refera nu atat la noi servicii oferite sau la extinderea portofoliului de clienti, cat la investitiile in sisteme care sa optimizeze planificarea si controlul, pentru ca alta posibilitate de a obtine profit se pare ca nu prea mai exista.
Ahead Logistics se ocupa de transport rutier si depozitare, dar grupul din care face parte are si trei fabrici cu 2.700 de angajati si o cifra de afaceri de circa 80 de milioane de euro. In ceea ce priveste cifra de afaceri a filialei din Romania, aceasta a fost in 2013 de 5,3 milioane de euro, provenind 60% din transporturi, 39% din expeditii si 1% din depozitare. Iar profitul – care in ultimii ani a fost in crestere, pentru ca, asa cum arata Mircea Manescu, directorul general al firmei, a fost limitat furtul de motorina, prin alocarea combustibilului pe cursa – a fost anul trecut de 339.000 de euro, iar in primul semestru din 2014, de 240.000 de euro.
In cazul Ahead, contractele pe termen lung au o pondere de circa 90% din totalul activitatii. Firma are peste 200 de clienti si principalii trei contribuie cu 40% la cifra sa de afaceri.
Gradul de indatorare al companiei, pentru investitiile realizate, este de 1-3%.
Un alt indicator de care se tine cont in mod deosebit este procentul kilometrilor fara incarcatura din totalul kilometrilor parcursi de camioanele firmei, care in cazul Ahead este de 2-3%. Iar cursele sunt platite fie dus intors, fie pe un sens, in functie de contract.
Printre noutatile aparute in 2014 in activitatea firmei se numara ERP, aflat inca in faza de implementare – Mircea Manescu estimeaza ca datorita lui va creste profitabilitatea deoarece va exista un control mai bun – si un WMS mai simplu.
International Lazar Company (ILC) a avut anul trecut o cifra de afaceri de 39.842.150 de euro, iar intregul grup din care face parte, de 64.463.887 de euro. Profitul a fost de 1.382.273 de euro si pentru a-l spori firma a identificat sursele de pierdere si serviciile care nu generau profit, incercand reorganizarea lor.
Contractele pe termen lung reprezinta 82% din cifra de afaceri a ILC, iar cele spot, restul de 18%.
In 2014, compania s-a concentrat mai ales asupra reorganizarii structurii departamentului comercial si se asteapta ca rezultatele sa inceapa sa se vada din septembrie, prin cresterea profitabilitatii.
Logistic E van Wijk a avut in anul fiscal 2013 o cifra de afaceri de 20,7 milioane de euro, din care 82,5% provine din transport, 7% din expeditii si restul din depozitare. Profitul brut a scazut mult in ultimii ani, asa cum declara …