Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Sesizati imediat furturile de marfa

Incidenta furturilor de marfa in Romania creste usor de la an la an si nu toate cazurile ajung sa fie raportate la Politie. Pentru a avea succes in prinderea hotilor si recuperarea marfii, beneficiarii sunt incurajati sa sesizeze imediat cazul la Inspectoratul General al Politiei, chiar si atunci cand au o simpla suspiciune, indiferent daca este vorba de Romania sau de un alt stat membru sau ne-membru UE.

Timpul util in care Inspectoratul General al Politiei (IGP) este sesizat cu privire la eventualele inselaciuni in transporturi este esential in rezolvarea cazurilor si, cel mai important, in recuperarea marfii.
 

Pentru ca au fost situatii de furturi de marfa unde sesizarea s-a facut de pe o zi pe alta, iar bunurile au fost recuperate integral. „Beneficiarii nu trebuie sa se lase pacaliti de tergiversarile hotilor, de genul camionul are pana, este blocaj pe drum, coada la vama etc., sub pretext ca sa intarzie reactia politiei si marfa sa fie deja distribuita. Atunci cand reclamatia se face cu intarziere, chiar daca prindem hotul, prejudiciul ramane, pentru ca nu se mai gaseste marfa“, explica Daniel Biro, comisar-sef in cadrul IGP.
In aproximativ 80% dintre situatii sunt folosite „sageti“, adica soferi particulari, care sunt angajati „la negru“ sa faca o cursa. Acestia din urma nici nu stiu ca vor lua parte la un furt: incarca marfa si apoi, in loc sa o duca la destinatie, li se indica o alta locatie, eventual in alt oras. Beneficiarul este atras de pretul mai mic oferit de hot, al carui obiectiv final este marfa, dar si de disponibilitatea „transportatorului“, care poate face cursa respectiva oricand.
Un exemplu de eficienta a depistarii furturilor de marfa a fost chiar in cazul unui camion care urma sa aduca la Bucuresti un transport pentru una din ambasadele acreditate in Romania si care a fost identificat la Galati in timp record. Desigur, aici trebuie amintit ca traseul camionului pana in Romania prin toate tarile de tranzit a fost reconstituit cu ajutorul sistemelor de inregistrare ale platii rovinietei, lucru care in tara noastra nu se poate face, deoarece nicio alta institutie in afara de CNADNR nu are acces in sistem – si aceasta din urma limitat, se pare.
Mare atentie in momentul in care se vand camioane din flota, recomandarea IGP fiind ca fostul proprietar sa se asigure ca radiaza vehiculul din circulatie pentru a fi inmatriculat de cumparator. „Am avut cazuri cand camioanele vandute au ramas in evidentele politiei pe vechea companie, care se bucura de reputatie buna pe bursele de transport, in acest fel fiind obtinute curse unde se urmarea de fapt furtul marfii“, a aratat comisarul-sef Biro.

Export Control, un proiect de anvergura
IGP a demarat o campanie de control al tuturor marfurilor care se exporta prin Portul Constanta, indiferent daca provin din spatiul comunitar sau extra-comunitar. Aceasta se desfasoara pe perioada de vara, cand fluxul de marfuri este mai mare, si la fiecare 30 de zile sunt detasate 24 de persoane in …

Articole similare