Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Primele 10 companii au afaceri de 652 de milioane de euro

Piata de curierat se caracterizeaza prin stabilitate din punct de vedere al jucatorilor aflati in varful clasamentului, cu mici diferente pentru companiile de pe urmatoarele pozitii. Ca si in anii trecuti, in 2016 primul loc din punct de vedere al cifrei de afaceri a fost ocupat de Posta Romana, cu peste 245 de milioane de euro, in urcare usoara fata de 2015, urmata de FAN Courier Express, cea mare companie de pe piata, care a ajuns la o cifra de afaceri neta de peste 114 milioane de euro in 2016. Clasamentul se schimba insa daca ne raportam la alte criterii, cum ar fi profitul, activele, pierderile sau investitiile.
Text: Alexandru IONESCU
 

Curieratul reprezinta unul din cele mai dinamice sectoare economice, un domeniu in care activeaza aproximativ 1.500 de companii, si care, anul trecut, exceptand serviciile Postei Romane, a generat o cifra de afaceri de peste 540 de milioane de euro, in crestere cu peste 10% fata de perioada similara din 2015. Urmand tendinta ultimilor doi ani, boom-ul a fost dat de retailul online autohton, care a reprezentat principalul motor de crestere, iar aici sunt incluse colete din IT&C, fashion, home&deco si nu in ultimul rand electrocasnicele, asa numitele produse „albe“.  

Primele 10 companii au afaceri de peste 650 de milioane de euro
Potrivit datelor analizate de editorii revistei Tranzit pe principalele 31 de companii de pe piata, cea mai mare cifra continua sa o inregistreze compania de stat Posta Romana, care anul trecut a avut afaceri de aproape 246 de milioane de euro, in crestere usoara cu 1,3% fata de 2015, la un numar mediu de angajati de 24.240, in scadere cu peste 500 fata de 2015. Pe locul al doilea se mentine FAN Courier Express, cu afaceri de peste 114 milioane de euro, in crestere cu 24,2 milioane de euro (27%) fata de 2015. Un pilon de dezvoltare important pentru companie este e-commerce-ul, din totalul expedierilor acesta reprezentand circa 35%, dupa cum au aratat reprezentantii FAN Courier. Topul este completat de compania Urgent Cargus, care se afla pe locul al treilea, cu o cifra de afaceri de 68,7 milioane de euro, in coborare cu aproape 2% fata de 2015, atunci cand a inregistrat 70,1 milioane de euro, in primul an al fuziunii dintre Cargus si Urgent Curier.
Cu o cifra de afaceri de 54,5 milioane de euro, DHL se mentine pe aceeasi pozitie (loc 4) ca si in 2015, insa in usoara scadere (0,6%) fata de respectiva perioada. Compania germana este secondata de TNT Romania, care a avut afaceri de 51,1 milioane de euro, inregistrand, totodata, si cea mai mare crestere dupa FAN Courier, de 7,5 milioane de euro, comparativ cu 2015. Clasamentul este completat de UPS Romania, cu aproape 40 de milioane de euro, si de DPD Romania, cu putin peste 27 de milioane de euro, in crestere cu 5,7 milioane de euro (aproximativ 27%). Ca si in cazul altor companii prezente in top, cresterea a venit ca urmare a suplimentarii numarului de colete, in special cele provenite din online, datorita investitiilor realizate in achizitia de terenuri si imobile, dar si in zona IT, unde compania a initiat si plata cu cardul la livrare. Pe urmatoarele locuri sunt in ordine Nemo Prod Com Impex (loc 8 – 23,8 milioane de euro), GLS General Logistics Systems Romania (loc 9 – 18,1 milioane de euro) si Total Post Mail Services (loc 10 – 8,6 milioane de euro). De remarcat ca primele TOP 10 companii de pe piata de curierat au o cifra de afaceri cumulata de peste 652 de milioane de euro, ceea ce reprezinta 90% din piata, in timp ce urmatoarele pozitii, cele de la 11 la 20, sunt firmele cu o cifra totala de peste 56 de milioane de euro, cu o cota de 8% din piata. Procentul de 2% este reprezentat de ultimele 10 firme analizate de editorii Tranzit, care anul trecut au realizat o cifra de afaceri cumulata de 16,5 milioane de euro.

Articole similare

Ad