In ciuda problemelor cu care se confrunta in continuare transportul feroviar din Romania, volumele transportate pe tren au crescut anul trecut cu 7,8% fata de 2016, tendinta ce va continua si in anii urmatori, mai ales ca UE isi doreste un transport cat mai ecologic, iar in acest sens are ca obiectiv pana in 2050 transferul pe tren a 50% din marfurile care merg acum pe roti. Cu siguranta si mai multe marfuri ar fi ales cafea ferata la noi daca ar fi existat o mai mare implicare a institutiilor Statului. Din pacate, in timp ce in tarile vecine trenul este deja o obisnuinta, ministerul nostru este tot la stadiul de promisiuni. Astfel, in conditiile in care portul Constanta se blocheaza in fiecare an, la ministerul de transport era in lucru un Studiu de fezabilitate pentru modernizarea infrastructurii de aici, ce va fi implementat abia peste 22 de luni.
Volumul de marfuri transportate in trafic intermodal a crescut cu 7,8% anul trecut fata de 2016. In prezent se desfasoara lucrari de modernizare a infrastructurii pe mai multe trasee feroviare din tara, iar pe altele se realizeaza etapele premergatoare inceperii lucrarilor. Toate sectiunile in lucru sunt finantate cu fonduri nerambursabile din programele UE: Programul Operational Infrastructura Mare si Mecanismul de Interconectare a Europei (CEF – Connecting Europe Facility).