Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Vanzari record pentru Scania in Europa si in Romania

Scania a terminat 2017 cu vanzari record, datorate atat lansarii noii serii de camioane grele, cat mai ales deciziei de a mentine in productie vechea generatie. Numai in Europa s-au vandut peste 80.000 de camioane, dintre care 60% din vechea generatie si doar 40% din noua serie R si S. Cererea mare de camioane noi in 2017 s-a repercutat si in vanzarile de anul acesta, Scania lucrand la capacitate maxima, de 300 de camioane pe zi.
Scania Romania previzioneaza pe piata noastra aceleasi volume ca anul trecut. „Luand in considerare startul acestui an si faptul ca in aprilie ne situam pe locul al treilea din punct de vedere al cotei de piata, cred ca anul va decurge asa cum am estimat. Nu previzionam schimbari majore fata de volumele de anul trecut nici in ceea ce priveste piata de vehicule grele si nici in ceea ce priveste volumele Scania. Mai avem disponibile inca unitati din modelul precedent, insa cel nou este acum in prim plan cu o cabina mult imbunatatita, S, si o noua motorizare, cea de 500 CP, in portofoliul motoarelor de 13 l", a declarat directorul de vanzari Scania Romania.
 

Etanolul, o solutie specifica Scania, incurajata in Suedia
Scania introduce noul motor ED95 pe etanol de 13 l, care asigura o reducere cu 90% a emisiilor de CO2. Cu un cuplu motor maxim de 2.150 Nm, motorul pe etanol ofera aceleasi performante ca motorul diesel, fiind o alternativa excelenta in tarile care produc etanol.
Motorul de 13 l cu sase cilindri in linie este baza noului ED95, care foloseste aceeasi compresie la ardere ca si motorul diesel conventional, ceea ce face ca modificarile de structura sa fie extrem de putine. Motorul pe etanol poate fi folosit si pentru aplicatii urbane, dar si pentru transport pe distante lungi sau in constructii, in care se urmareste fie reducerea emisiilor, fie pe cea a costurilor de operare.
Singurele modificari aduse motorului DC13 157 au vizat sistemul de injectie si cilindrii, pentru cresterea compresiei. Sistemul de evacuare este bazat pe SCR, folosit de Scania pentru toate motoarele Euro 6.
Intervalul de schimb al uleiului la motorul pe etanol este, in conditii obisnuite de utilizare, la fiecare 45.000 km, iar injectoarele au nevoie de service la fiecare 90.000 km.
Bioetanolul se produce usor si fara costuri ridicate si nu se degradeaza in timp. De asemenea, reduce semnificativ emisiile de noxe si particule. ED95 functioneaza pe etanol cu 5% element de imbunatatire a aprinderii si lubrifianti. Aditivul permite etanolului sa functioneze dupa aceleasi principii ca motorina, cu aprindere prin compresie.
In Suedia exista o retea de statii de alimentare cu bioetanol, care se poate alimenta la fel ca motorina, operatori mai mari de transport regional folosind statii proprii de alimentare.

Articole similare