Aflata de mai multi ani pe primul loc in topul companiilor de expeditii si logistica, DB Schenker a reusit si in 2017 o crestere a cifrei de afaceri cu 16% si a profitului cu 18%. Desi cea mai mare parte a acestei cresteri a venit de la divizia de transport rutier cu camioane complete, compania isi dezvolta permanent toate diviziile pe care le detine. Scopul este sa aiba cat mai multi clienti integrati multi-produs, carora sa le vina in intampinare cu specialistii pe care ii are in fiecare dintre aceste divizii, dar si in cele patru sucursale pe care le detine in tara si unde investeste sume importante.
Un exemplu este investitia de circa 6,5 milioane de euro decisa in 2017 intr-un depozit nou de 21.000 m2, destinat in principal diviziilor de logistica si transport rutier in regim de grupaj, localizat in parcul logistic CTP Bucharest West, unde se va muta pana la finalul anului. Alte investitii de circa 10 milioane de euro, esalonate pe cativa ani, vizeaza dezvoltarea si modernizarea terminalului portuar pe care il detine in Constanta, proiect ce va incepe imediat ce contractul de concesiune va fi prelungit.
Circa 60% din cifra de afaceri este generata de 75 de clienti cu o integrare destul de mare atat pe produse, cat si teritorial. Pentru a convinge astfel de clienti, compania ofera solutii complete, de la consultanta si consiliere (inclusiv pentru activitatea vamala), pana la derularea efectiva a proiectului prin solutii pe care le eficientizeaza permanent, prin expertiza si garantii extinse.
Anul trecut DB Schenker a inregistrat o crestere cu 16% a cifrei de afaceri comparativ cu 2016, incheind cu 124,7 milioane de euro. Cifrele publice arata o crestere a profitului de circa 116%, ajungand la 5,2 milioane de euro. „Suntem in cursul unui proces de externalizare a unor active pe care le avem ca urmare a preluarii de acum 10 ani a Romtrans SA si de care nu mai avem nevoie operational. Asadar un teren, un depozit sau un apartament, care nu sunt folosite pentru activitatea de baza a companiei, sunt puse automat pe o lista de vanzare. Acesta este motivul pentru care pot sa fie diferente consistente intre cifrele inregistrate de la un an la altul, desi activitatea operationala reala arata un progres constant si continuu“, a spus Adrian Crizbasianu, COO si membru al consiliului director DB Schenker in Romania.
Transportul rutier este motorul principal
Structura companiei DB Schenker este una complexa. Astfel, transporturile rutiere includ, de fapt, transportul rutier si cel feroviar. Subdiviziunile de la transportul rutier cuprind grupajele si camioanele complete, fiecare desfasurandu-se atat la intern, cat si la international. „Transportul rutier are patru subdiviziuni de sine statatoare si bine dezvoltate care sunt luate in considerare fiecare separat, in analizele interne.“
La feroviar se ia in calcul activitatea desfasurata cu grupuri de vagoane, trenuri bloc, dar si transporturile speciale, cum sunt cele militare desfasurate cu precadere in ultimii ani.
Apoi exista operatiunile vamale, care au avut, de asemenea, o evolutie foarte buna anul trecut, transportul maritim, cu o crestere de 40% in volume si cifra de afaceri si, implicit, in profitul general, si transportul aerian, care a inregistrat, in schimb, o mica scadere ca urmare a unor reasezari ale unor conturi din portofoliu. Cifra de afaceri rezultata din servicii logistice cu valoare adaugata a fost similara cu cea din 2016.
Cea mai mare parte a cresterii cifrei de afaceri a companiei a provenit din transportul rutier cu camioane complete si partial din zona de grupaje, unde au crescut substantial volumele.
Transporturile rutiere si feroviare au generat in 2016 circa 50% din cifra de afaceri a companiei, iar anul trecut ponderea lor a crescut la peste 60%. „Din punctul nostru de vedere, activitatea DB Schenker in Romania se sprijina pe mai multi piloni, ce aduc constant contributii semnificative la rezultatul final, iar cand ai o sincopa la unul dintre produse sau la un client important iti raman celelalte produse a caror evolutie poate echilibra aceasta situatie. Iar daca la final reusesti obtinerea unei cresteri de 16% per total, este cu siguranta un rezultat bun.“
Un alt proiect al companiei este „Drive 4 Schenker“, respectiv o platforma unde toti transportatorii care doresc sa colaboreze cu firma de logistica trebuie sa se inregistreze cu flota pe care o pun la dispozitie, dar si cu celelalte documente obligatorii. Este un fel de bursa de transport interna, unde compania lanseaza prima data comenzile, iar dupa o perioada, daca nu se acceseaza marfa de aici, aceasta este expusa si pe bursele externe. „Un avantaj este acela ca pe acest portal se deschid curse din intreaga Europa, ceea ce inseamna ca transportatorii inscrisi pot lua si curse care nu tin de DB Schenker Romania.“
Baza o reprezinta clientii integrati
DB Schenker are in prezent patru sucursale in Romania la Cluj, Arad, Constanta si Bucuresti. Compania are un portofoliu de 35 de clienti integrati multi-produs si multi-teritorial si monitorizeaza constant foarte indeaproape clientii care genereaza o cifra de afaceri mai mare de un milion de euro pe an. „Noi avem clientii structurati in clienti de tip A+ (care genereaza mai mult de un milion de euro cifra de afaceri), A (peste 250.000 de euro), B, C, D si E. Este clar ca un client A+ este, de regula, unul integrat si nu cu un produs unic. Toti clientii importanti (A+, A, B) sunt monitorizati permanent intr-un sistem de key accounting pe care l-am implementat in urma cu cativa ani pentru a asigura o comunicare constanta cu ei, ce ne permite sa aflam din timp de orice potentiala problema operationala sau, de ce nu, de orice oportunitate noua de dezvoltare. Poti sa ai doar un sistem de „customer service“ traditional sau unul particularizat si targetat si prin care te asiguri ca un client de asemenea magnitudine este tratat corespunzator.“
Anul trecut, clientii A+ au generat circa 40% din cifra de afaceri a companiei din Romania, iar cei A, circa 20%. Dintr-un total de 8.000 de clienti, care reprezinta baza activa, circa 60% din cifra de afaceri este generata de mai putin de 75 de clienti cu o integrare destul de mare atat pe produse, cat si teritorial. Iar din top 10 clienti ai companiei, jumatate activeaza in automotive, restul fiind din alte domenii, cu precadere cel industrial si al bunurilor de consum.
Scopul companiei este de a avea cat mai multi clienti integrati, pentru care se pot crea si sinergii, cum este in cazul unui contract de logistica si distributie nationala, unde produsul iese din executarea comenzii din depozitul logistic, dupa care urmeaza distributia. „Exista si clienti pe care ii consideram tot integrati, desi prestam servicii de formalitati vamale la nivel national sau doar in cateva puncte ale tarii si servicii de transport, aparent fara legatura intre ele. Dar atunci cand este vorba de acelasi client si calitatea serviciilor prestate printr-un produs influenteaza decizii si in celalalt produs, este gresit sa nu vezi integrarea in esenta ei intrucat la final ai parte de cele mai multe ori de acelasi factor de decizie.“
Domeniul automotive, provocarea principala pentru proiecte speciale
La transportul rutier, compania poate asigura serviciul atat pentru marfurile generale, cat si pentru cele cu temperatura controlata sau de valori, ce pot include rute asigurate sau escorte, in functie de tipul si natura marfii. „In primavara acestui an am avut un proiect special pentru automotive, unde, din cauza unor sincope in lantul de aprovizionare, a fost nevoie sa se aduca in Romania foarte urgent niste componente, ceea ce implica numai transportul expres. S-a ajuns la 5-7 comenzi pe zi cu un timp de reactie predefinit, astfel ca in maximum doua ore trebuia sa punem la dispozitie mijlocul de transport. Masinile au avut si patru soferi cu puncte de schimb ale acestora. Cand faci un astfel de proiect pentru clientii tai integrati, te recomanda si pentru celelalte activitati pe care le faci pentru ei. Proiectul are legatura cu o demarare de productie, iar cand se porneste un produs nou nu merge totul intotdeauna asa cum a fost planificat. Astfel ca, atunci cand trebuie gasite solutii noi, suntem mereu prezenti.“
Un proiect similar a fost realizat de companie in primavara anului trecut, cand a fost vorba de un export din Romania catre un producator auto din Europa unde transportul a fost realizat cu ajutorul catorva zeci de curse aeriene cu avioane de mici dimensiuni, operate in regim charter, fiecare avand capacitatea de doar cativa paleti. „Cand vorbim de un serviciu premium nu se mai ia in considerare atat de pregnant pretul transportului, ci este mult mai important sa te incadrezi in timpii de tranzit ceruti pentru a evita alte costuri in aval care depasesc de multe ori de zeci sau sute de ori diferenta de cost intre transportul premium si cel normal. General vorbind, pe noi ne-a adus catre aceasta atitudine si mentalitate interactiunea constanta cu domeniul automotive, deoarece aici cerintele sunt in general mult mai stricte decat in alte domenii din piata. Asta ne-a adus anul trecut o crestere la transporturi complete de circa 30%, adica am ajuns la peste 50.000 de expeditii internationale in 12 luni, la care se mai adauga circa 60.000 de expeditii in transportul national de camioane complete. Am reusit astfel sa trecem de pragul psihologic de 100.000 de expeditii pe an, doar in acest produs.“
Tarifele serviciilor se pot alinia treptat la conditiile pietei prin indexari
Pentru a se putea alinia la costurile actuale, DB Schenker a avut o campanie de crestere a tarifelor catre clienti prin prisma costurilor tot mai mari cu care se confrunta piata de transport din Romania. Iar argumentul care a convins de cele mai multe ori a fost cel legat de evolutia costului cu personalul si cu combustibilul. Pe de alta parte, compania a adaugat destinatii si servicii noi la activitatea de grupaj international, care au permis ajustarea unor tarife. „Cand un client are cresteri de volume este foarte putin deschis la renegocieri de contracte. Clientii au fost mai deschisi in stabilirea unor indici de corelare a tarifului cu evolutia pretului la combustibil, dar si cu factorul uman, luand salariul minim pe economie ca referinta. In anumite situatii revenim si la factori ce tin de evolutia cursului valutar, care de niste ani buni a fost abandonat ca fiind irelevant in conditiile din ultimii ani. Deja vedem ca evolutia cursului valutar este mult mai incerta decat in urma cu trei ani, asa ca, atunci cand semnezi un contract pe trei sau mai multi ani, trebuie sa consideri atent daca nu iti asumi un risc valutar pe care nu poti sa il duci.”
Grupajele internationale au frecventa zilnica si timpi de tranzit garantati
Anul trecut, DB Schenker a definitivat reorganizarea retelei de grupaj la nivel european, care a redus liniile de import de la 30 la doar cinci, dar care acum vin zilnic dintr-un hub zonal pentru Europa de Sud-Est amplasat la Budapesta. Astfel orice tara trebuie sa aiba camioane cu frecventa zilnica spre acest hub pentru a putea sa primeasca importuri sau sa trimita exporturi in retea prin aceasta poarta de intrare. S-au facut cateva zeci de astfel de platforme la nivel european si s-a directionat tot fluxul doar prin acest sistem, eliminandu se orice rute bilaterale care nu au minim frecventa stabila zilnica.
Astfel, s-a ajuns acum la timpi de tranzit 100% stabili si frecventa zilnica de la orice cod postal din Europa catre Romania si viceversa, ceea ce reprezinta un argument de vanzare major pentru anumite categorii de clienti. Urmatorul nivel a fost introducerea in 2018 a serviciilor premium. De exemplu, o partida poate avea livrare inainte de ora 13:00 sau inainte de ora 10:00. „Noi respectam si inainte in vechiul sistem zilele de plecare si orarele comunicate transparent clientilor nostri, indiferent daca vehiculele erau sau nu pline. Acum plecarile si sosirile pentru serviciile de grupaj international sunt zilnice din cele cinci puncte majore ale noastre din tara, adaugandu-se si serviciul premium de accelerare a livrarii finale incepand din 2018.“
Tot de anul trecut, pentru o eficientizare cat mai buna a incarcarilor, compania a decis inlocuirea la nivel european a tuturor unitatilor de transport folosite in liniile de grupaj international, indiferent ca erau metalice sau cu prelata, cu unele noi metalice de 7,82 m lungime, echipate cu sistem double deck flexibil, (partial double deck si partial single deck), iar anul acesta are loc implementarea lor si la intern in Romania. „Acest lucru a insemnat o crestere a capacitatii de transport cu minimum 25%, pentru ca, de cele mai multe ori, navetele erau sub-utilizate, deoarece nu se puteau stivui peste unele partide si se pierdea din inaltimea camionului. Acum se poate folosi optiunea double deck pentru stivuire. In plus, fiind metalice, acestea ofera un nivel de securizare mult mai bun, au alte dispozitive de amarare in interior si sunt dotate si cu monitorizare GPS.“
Clientii de logistica vor garantarea unor servicii calitativ superioare
Daca in urma cu doi ani activitatea de logistica a companiei genera circa 10% din cifra de afaceri, anul trecut a ajuns la 7-8%, modificare legata de faptul ca cifra de afaceri generala a crescut cu 16%, iar cea realizata din operatiuni de logistica, doar cu 5%.
Anul trecut, DB Schenker a renegociat contractele la peste 70% dintre clienti, deoarece acestea ajunsesera la scadenta sau s-au impus renegocieri. In general, clientii au inteles cresterile de pret care au avut loc de la momentul contractarii pana in prezent, insa au cerut, in schimb, un nivel de performanta mai ridicat la orice tip de indicatori, cu ridicarea pragurilor la penalitati. „Deci se asteapta la mai multa siguranta pentru operatiunile pe care le au in derulare cu noi, dar si o prioritate mai mare in momente de varf de activitate. Referitor la penalitati pentru nerespectarea pragurilor de performanta operationala agreate, pot sa apreciez ca de la clientii traditionali nu am primit cereri pentru impunerea unor penalitati de neacceptat, insa le-am intalnit de multe ori la unele licitatii la care am participat. Cu toate acestea, dupa ce incepi sa discuti toate conditiile licitatiei, se ajunge repede la concluzia ca cea mai mare greutate in decizia finala o are pretul serviciilor prestate si nivelul de performanta. Penalitatile au de cele mai multe ori rolul de garant pentru «buna executie» si cuantumul lor depinde de negocierea dintre parti.“
DB Schenker se muta intr un depozit nou
DB Schenker a anuntat inca de anul trecut intentia de a se muta intr-un terminal nou situat la km 23 pe autostrada Bucuresti-Pitesti in parcul logistic CTP Bucharest West. Mutarea a fost, insa, intarziata de obtinerea unor autorizatii si va avea loc la finalul acestui an. Noul terminal, reprezentand o investitie de aproximativ 6,5 milioane de euro, va fi o unitate build-to-suit, dezvoltata de CTP in conformitate cu cele mai inalte standarde tehnice si de calitate in ceea ce priveste constructia de spatii industriale si logistice premium. Compania a contractat in prima faza aproximativ 21.000 m2 pentru o perioada de cinci ani destinati diviziilor de logistica si rutier in regim de grupaj.
Depozitul logistic se intinde pe 17.000 m2, este construit dupa cele mai moderne standarde tehnice, este eficient din punct de vedere energetic, are inaltimea de 11,5 m si este impartit in trei zone: ambiental, cu temperatura controlata si pentru marfuri ADR. „Fiind foarte modern, terminalul va genera economii in exploatare (de exemplu, pe partea de utilitati), iar chiria este la un raport corect vizavi de calitatea spatiului pe care il primim. Asadar nu anticipam o crestere semnificativa a costului total pe unitate stocata, in conditiile in care capacitatea de depozitare va fi cu 25% mai mare decat in locatia actuala prin inaltimea crescuta la 11,5 m si pozitionarea rafturilor.”
Terminalul de cross dock este construit pe principiul build to-suit dupa standardele DB Schenker, „finger shaped“ cu 32 de docuri amplasate pe doua laturi. „Terminalul are suficient spatiu pentru a manipula volumele pe care le preconizam in urmatorii cinci pana la zece ani, dar si o rezerva de teren pentru extensie viitoare, presupunand ca cei 4.000 m2 nu vor mai fi suficienti.“
Compania a negociat totodata si o posibilitate de exindere in aceeasi cladire si alte posibilitati de extindere in acelasi parc logistic care este oricum intr-o dezvoltare foarte accelerata. „Suplimentar, CTP a anuntat imbunatatirea accesului la autostrada prin modernizarea pasarelei peste A1 care va fi dublata cu un nou pod si largirea la doua benzi pe sens a drumului de acces catre partea din spate a parcului logistic. Intentia declarata a CTP este ca Bucharest West sa fie cel mai mare parc logistic din Europa Centrala si de Est, ajungand in doar cativa ani la peste 1.000.000 m2 dezvoltati. Doresc sa multumesc aici partenerului nostru, CTP Invest, pentru asocierea cu DB Schenker in acest proiect si pentru flexibilitatea de care a dat dovada la contractarea si proiectarea terminalului conform cerintelor specifice companiei.“
Transportul feroviar, un pilon de stabilitate
Activitatea de transport feroviar a DB Schenker de anul trecut a fost relativ stabila, dupa ce in 2016 aceasta a cunoscut o crestere importanta. Partea de feroviar standard cuprinde transportul cu vagoane izolate sau trenuri complete, unde activitatea este pe un trend relativ descrescator. Aceasta evolutie este determinata de faptul ca pe piata romaneasca activeaza, din cadrul aceluiasi grup DB, si compania DB Cargo, care este unul dintre primii trei operatori feroviari din tara.
Anul trecut insa compania a organizat si transporturi feroviare speciale, o mare parte a acestora fiind cele cu caracter militar, generate de aplicatiile trupelor NATO din Romania. „Contractul pentru aceste servicii este unul la nivel de grup, iar noi trebuie sa gestionam operatiunile la nivelul Romaniei, cu toata logistica complexa pe care o presupun. Sunt operatiuni punctuale foarte interesante, care necesita o mobilizare mare de resurse umane si materiale, iar pentru o companie cu profilul si demensiunea noastra aceste cerinte pot fi indeplinite la standardul calitativ asteptat si cerut de client.”
Flexibilitatea, atuul caselor de expeditii
Compania detine patru birouri in tara care se ocupa de transportul maritim, in fiecare sucursala. Si aici volumele au fost in crestere, ajungand anul trecut la 10.000 TEU. DB Schenker detine pentru acest tip de transport un produs numit „comodity“ care se adreseaza unor marfuri de volum, dar care nu sunt foarte scumpe, cum este cheresteaua sau deseurile de orice natura. „Piata Romaniei de transport maritim este dominata de subcontractori maritimi care opereaza direct. Estimarea noastra este ca la circa 75% din aceasta piata doar liniile maritime au acces in mod real, clientii fiind obisnuiti sa lucreze direct cu ei. Astfel, din restul cotei de piata de 25%, unde casele de expeditii au acces, noi detinem aproximativ 10%. Piata de la noi este diferita de cea a tarilor din vest, atat din punctul de vedere al modului in care clientii sunt obisnuiti sa interactioneze cu casele de expeditii, cat si din cel al abordarii pietei de catre subcontractori maritimi. Aici foarte multe dintre agentiile liniilor maritime au forta de vanzare proprie, abordeaza direct chiar si clienti care nu au volume semnificative si sunt destul de agresive in promovare, reusind astfel sa ii convinga pe acestia sa contracteze transportul direct, pe cand in vest un client cu volume sub 1.000 TEU pe an nu este interesant pentru o relatie directa cu un subcontractor maritim. Noi concuram deci direct cu operatorii maritimi si de multe ori revine caselor de expeditii sa genereze solutii sau rutari noi care sa aduca beneficii suplimentare clientilor. Am reusit astfel si noi sa avem succes in diverse proiecte ce vizeaza in special vestul tarii, unde portul de intrare este Koper. Cred ca tot mai multi clienti ar trebui sa considere beneficiile colaborarii cu casele de expeditii, deoarece acestea sunt mai flexibile in a gasi solutii noi in plus fata de cea traditionala de a aduce marfurile in portul Constanta, de unde sa le transferi in container la client indiferent unde este el in Romania.
Un alt avantaj pentru companie este si integrarea pe care reusim sa o facem cu terminalul din port si cu divizia de transporturi complete interne, recurgand de multe ori, la transferul marfurilor din containere astfel incat marfa sa fie transportata pe distante mari in camioane normale cu ecomomii de cost importante.”
Terminalul din port este in curs de modernizare
In ultimii doi ani, compania a dezvoltat si organizat terminalul din port pentru a putea deservi aici si alte sectoare de activitate, cum sunt cele de „automotive” sau „oil and gas”. „In aceste segmente, cerintele vizavi de siguranta in operare, securitate si control strict al accesului sunt foarte ridicate. Cand cineva vine in terminal si constata ca politica ta de securitate si siguranta in munca nu este la standardul companiei pe care o reprezinta, vorbim aici de cele mai multe ori de multinationale, nici nu poti sa continui discutia si ratezi din start sansa unei oferte comerciale. Asa ca o dezvoltare in acest sens am previzionat-o de acum 2-3 ani, avand in vedere ce se intampla in Marea Neagra cu exploatarile de gaze naturale. Pentru noi referinta cea mai buna ca am facut ceea ce trebuie in aceasta directie este ca atunci cand vin delegatii la nivel inalt pentru o vizita in port, suntem de multe ori solicitati sa permitem accesul si in terminalul DB Schenker.”
Investitia din ultimii ani s-a ridicat la peste un milion de euro si a constat, printre altele, in retehnologizarea bazei materiale, reparatii capitale la macaralele de cheu. In prezent, compania se afla in proces de contractare pentru extinderea contractului cu Administratia Portului Constanta, deoarece contactul incheiat de Romtrans in urma cu 20 de ani se apropie de final. Prelungirea este preconizata pentru minimum 20 de ani, iar planul de investitii al companiei pentru urmatorii zece ani este consistent, depasind 10 milioane de euro. „Suntem foarte atenti la dezvoltarea de exploatari de gaze in Marea Neagra, unde sunt implicati potentiali clienti mari care vin cu investitii pe termen lung si un intreg panel de furnizori ce au nevoie de servicii logistice specifice cu baza in portul Constanta. Exista acum in derulare niste fluxuri de tevi care trebuie sa intre prin Constanta pentru vasoductele care se vor face in sudul tarii pana spre Sebia si Ungaria.”
Crizbasianu a explicat ca pe sectorul de marfuri generale competitia a crescut cu precadere anul acesta in conditiile in care volumele nu au fost in crestere, ceea ce a generat si o lupta mai mare pe pret. „Nici cerealele nu au mai livrat la fel de mult ca inainte. Cine a pus zeci de milioane de euro intr-un siloz modern de cereale si nu reuseste sa ii recupereze probabil ca incearca sa gaseasca orice alta sursa de venit pentru a-si mai echilibra pozitia la final. Noi am incercat sa nu scadem preturile, asumandu ne si riscurile asociate, mizand in schimb pe calitatea serviciilor si baza tehnico-materiala foarte buna de care dispunem la Constanta. Referitor la servicii logistice cu valoare adaugate moderne, desi desfasuram astfel de operatiuni si in terminalul Constanta pentru furnizorii de componente auto, nu cred ca are sens dezvoltarea unui depozit logistic modern in terminalul unde operam acum, mai ales ca s-a anuntat deja recent demararea unui proiect de parc logistic amplasat la capatul autostrazii A2 care are teoretic si premisele de a fi inglobat in zona libera de port.”
Consilierea vamala aduce clienti importanti
Anul trecut a fost unul foarte bun pentru activitatea vamala a companiei. Astfel, numarul de declaratii vamale a crescut cu circa 10%, ajungand la cifra record de 180.000 pe an. De circa doi ani, compania a inceput sa ofere pe scara larga si servicii de consultanta vamala pe langa cele strict de operatiuni vamale, cu precadere pentru proiectele care au nevoie de consultanta inainte de a se derula. „Avem oameni foarte bine pregatiti in acest sens si ne mandrim cu cateva referinte de exceptie in portofoliu, precum Ford sau Dacia. Reputatia noastra este recunoscuta cu siguranta si la nivelul ANAF DGV avem statutul de AEO si o garantie vamala care permite deschiderea de tranzite cu valori foarte mari, cum ar fi de exemplu tranzitul unui convoi de barje pe Dunare sau alte operatiuni care necesita astfel de sume. Noi consiliem clientii despre ce procedura ar trebui sa urmeze, dar si derulam acele proiecte. Cand poti oferi un proiect complet, de la consultanta initiala pana la intocmirea formalitatilor vamale, (finale sau suspensive), tranzit vamal, la derularea si monitorizarea operatiunii etc., deci cand reusesti sa derulezi un proiect atat de complex de la cap la coada, esti intr-un alt nivel de relatie cu clientul tau atat din punct de vedere profesional, cat si in ceea ce priveste nivelul de incredere reciproc.”
De curand, compania a derulat un proiect complex ce a inclus un transport aerian care a avut nevoie de o garantare de 500.000 de euro pentru un tranzit de 250 km. Pentru un astfel de proiect, daca nu ai soldul de garantare necesar, esti practic exclus si apoi, daca nu ai birouri propriii la ambele capete, nu ai nici un control pe exunerea de risc la care subscrii. Compania mai are operatiuni speciale cu regim suspensiv atat in port Constanta, cat si in antrepozite vamale sau in zona libera Giurgiu, unde este in continuare activa.
Un alt factor important pentru succesul in acest produs este platforma de comunicare interna intre principalii sefi teritoriali, astfel ca, indiferent de unde vine cererea, oportunitatea este recunoscuta imediat si este transmisa foarte repede catre cel mai competent din echipa care o poate gestiona prompt si complet pentru beneficiul clientului.
Concluzionand, atat 2017, cat si 2018 au fost „ani de succes in care se continua consolidarea si imbunatatirea portofoliului de produse al companiei, pentru a fi capabili sa furnizam clientilor nostri, indiferent de marimea lor, servicii logistice si de transport integrate la un nivel calitativ cat mai ridicat.”