La momentul actual soferii profesionisti, cel putin cei din transport extern – Comunitate si International – au deja niste venituri destul de consistente, iar solutia se aplica deja prin neimpozitarea diurnei, crede Dumitru Blaga. „Noi avem o situatie oricum speciala cu aceasta diurna pentru ca nu este una preferentiala, nu este specifica transportului, o poate lua oricine pleaca in deplasare. In momentul in care ne includ la facilitati precum cele din Constructii, deja vom crea inca o exceptie, ceea ce pana la urma nu este normal”. Oficialul Asociatiei „APULUM” crede totusi ca o noua politica de impozitare a muncii in transporturi, similara cu ceea ce se intampla in constructii, pentru a tine soferii in tara, poate reprezenta o solutie, insa nu numai pentru transporturi, ci pentru mai multe sectoare de activitate, astfel incat sa nu fie doar o exceptie. „Doar daca statul ar avea o politica pe termen lung in acest sens, pentru a scoate anumite venituri la lumina. Cresterea bazei salariale poate incepe cu exceptii acordate treptat la toate categoriilor, pentru ca la un moment dat exceptia sa fie acordata tuturor angajatilor”, explica Dumitru Blaga in interviul pe care il puteti urmari mai jos.
Pe un calcul pur fictiv, la un fond de salarii de 1 miliard de euro, prin acordarea unor facilitati fiscale, Dumitru Blaga, de profesie economist, astfel incat valoarea impozitelor si taxelor sa ramana la circa 22%, fata de 43% cat este in prezent, exista 220 de milioane de euro colectati de stat. Pe termen lung aceasta baza ar creste pentru ca banii ar intra in circuitul economic, iar la o baza de, sa zicem, 1,5 miliarde de euro, statul colecteaza circa 330 de milioane de euro, suma mai mica decat impozitarea actuala, dar pe termen mediu aceasta putand fi echivalata sau chiar depasita. Cu alte cuvinte, statul ar reusi sa colecteze aceeasi bani sau chiar mai multi, iar veniturile soferilor si nu numai, ar fi pe cartea de munca.