Antreprenorul Ioan Oprean, prezent in piata romaneasca prin cele doua business-uri de transport cunoscute – Oprean si joint-venture-ul GV &Oprean- a facut primul pas in oferirea de servicii logistice, prin construirea unui centru logistic clasa A in apropierea autostrazii Sebes-Deva. Prima faza a proiectului, un depozit cu o suprafata utila de 6.500 m2 si 11 m inaltime este optimizat cu precadere pentru industria automotive, dar si pentru produse de valoare mare, avand pereti din beton si sisteme avansate de securitate si de siguranta la incendii.
Terenul a fost achizitionat in 2016, iar constructia propriu-zisa a inceput in 2019, lucrarile fiind finalizate la sfarsitul anului trecut. Anexat depozitului s-a ridicat o cladire de birouri cu o suprafata utila de 2.000 m2, intentia fiind aceea de a reloca aici sediile celor douasocietati de transport infiintate sub holdingul Oprean, respectiv GV &Oprean Logistics SRL si Oprean SRL. „Este o cladire cinci nivele, P+4, iar suprafata totala a terenului este de 70.000 m2”, a declarat Ioan Oprean. Pe langa cele doua cladiri, constructia presupune si o platforma betonata de circa 35.000 m2 pentru extinderi ulterioare. „Centrul este gandit pentru replicarea unei suprafete de depozitare similare cu cea deja finalizata”, a mai spus administratorul societatii.
Centrul de logistica respecta cele mai pretentioase standarde din domeniul automotive, industrie pe care este specializat joint-venture-ul GV (Grosse Vehne) & Oprean, insa Ioan Oprean si-a dorit de multa vreme extinderea activitatii pe segmentul logisticii, astfel ca managementul depozitului, reprezentat de Anamaria Oprean si un reprezentant al partenerului german, este deschis si catre alte industrii.
Pentru partea de design si functionalitate, compania romaneasca a apelat la o echipa de consultanti din Germania,care au dezvoltat si centrul logistic al Grosse Vehne din Germania. Proiectul de arhitectura si constructia propriu-zisa au fost realizate de companii romanesti. „Echipa de constructori a mai ridicat in judetul Sibiu un alt centru logistic specializat in automotive, al unui partener cucare noi lucram”, a mai spus Ioan Oprean.
In total, investitia s-a ridicat la 40 de milioane de lei si a presupus un parteneriat intre compania romaneasca si partenerul german, administratorul centrului fiind compania GV & Oprean Imobiliare, o societate mixta infiintata pe modelul deja existent al business-ului de transport GV &Oprean Logistics.
Investitia include si un echipament de spalare automata a ambalajelor metalice folosite in industria automotive, similar cu dotarea depozitului partenerului din Germania, care ofera acest serviciu in tara de origine. Masina de spalat ambalaje are o capacitate de lucru de 500-600 de ambalaje pe ora.
Efectele pandemiei legate de coronavirus au afectat insa finalizarea depozitului, care urmeaza sa fie configurat la interior in functie de clientii pentru care vor lucra. Tocmai de aceea, dezvoltatorul este in discutii cu mai multi producatori de rafturi si motostivuitoare. Pentru ca a fost gandita pentru depozitarea de produse de mare valoare, cladirea a fost construita dupa normative riguroase, cu accent pe normele de securitate si siguranta impotriva incendiilor. Acesta este si motivul pentru care peretii sunt din beton, nu din metal, o specificitate care nu mai exista decat la un singur depozit in Romania la momentul de fata. Masura a fost luata pentru ca produsele ce vor fi depozitate aici vor fi „sensibile si cu valoare mare”, compania preferand sa nu isi asume riscuri din acest punct de vedere. In acest sens, siregulile de securitate au fost implementate conform specificitatii din transport, avand in vedere ca GV&Oprean SRL transporta cu precadere componente auto.
Accesul in incinta se face prin doua porti din fier inalte de 2 m, fiecare vehicul fiind identificat video pentru ca numarul masinii sa corespunda cu baza de date. In interiorul si exteriorul depozitului exista, de asemenea, camere video si senzori de miscare. In plus, noul centru logistic poate gazdui si materiale inflamabile, precum uleiuri si lubrifianti, avand sisteme de tratare a apelor uzate.
Serviciile logistice vor fi oferite in completarea celor de transport, urmand sa functioneze la Sebes si un centru de cross-docking, unde se vor face consolidari pentru partidele de grupaje care pleaca din Romania catre depozitul organizat similar la Grosse Vehne din Stuttgart, in Germania.