Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Presiune pe livrarea in 24 de ore

Desi nu este un segment cu totul diferit al e-commerce-ul general, industria fashion are totusi cateva caracteristici ale livrarilor de tip last mile ce o diferentiaza de expeditiile clasice de curierat, dupa cum am aflat intr-o discutie cu Cornel Morcov, Chief Commercial Officer (CCO) FAN Courier, compania care a livrat cu 30% mai multe expeditii in aceasta perioada, comparativ cu 2019

Daca intr-o prima faza schimbarea obiceiului de consum a dus la o contractie a volumelor, dupa ce curba de panica a trecut consumatorul a reinceput sa comande online. Dupa cum se cunoaste deja, la inceput au crescut alte segmente (produse de stricta necesitate, IT&C), insa livrarile online de produse fashion au crescut cu 30% in timpul pandemiei, dupa cum a afirmat Cornel Morcov. FAN Courier are un portofoliu destul de larg de clienti din acest segment, de la retaileri autohtoni la branduri internationale, inclusiv cele de lux. „Exista si acest trend, ca luxul sa fie livrat online. Particularitatea industriei este data insa de rapiditate, existand o presiune foarte mare pe livrarea in 24 de ore, iar FAN Courier urmareste foarte mult acest indicator.“

In plus, clientii isi doresc si o ridicare foarte tarzie a marfii din depozitele lor sau din cele ale partenerilor, aceasta fiind o alta caracteristica a industriei. Totul din faptul ca, pe parcursul navigarii pe site, clientii se mai razgandesc in privinta cosurilor de cumparaturi.

Cresterea de volume s-a petrecut datorita cresterii calitatii serviciilor, dar si a usurintei cu care se face returul. Pentru ca, da, rata de retur in fashion este extrem de mare, 25-30% (unde includem atat refuzurile de primire, cat si returul efectuat de clienti, pentru produsele comandate care nu sunt pe placul lor), cumparatorii fiind descurajati in a comanda online din cauza dificultatii cu care puteau schimba produsele. „Acum, in multe dintre cazuri, din 2-3 click-uri poti face returul si curierul poate veni in aceeasi zi pentru ridicarea coletului.“

Factorii care influenteaza returul

Dupa cum spune reprezentantul FAN Courier, in cazul anumitor selleri procentul este destul de mare, pentru ca returul mai depinde, in afara de usurinta cu care se realizeaza procesul efectiv, de mai multi factori, care sunt in legatura directa cu timpul de la momentul plasarii comenzii pana la predarea catre compania de curierat. In plus, un rol deosebit de important il au campaniile generate de retailerii online pentru expeditiile platite cu cardul, fiind o diferenta majora in performanta de livrare in favoarea expeditiilor preplatite, fata de cele unde plata se face ramburs. „Exista un interes mai mare din partea clientului sa ridice expeditia respectiva si nu mai gaseste motive de retur. Sunt clienti unde avem, in general, produse preplatite si rata de retur este de 0,01%, insa sunt si clienti cu o medie de retur de 8%, acolo unde consumatorul poate plati ramburs. Totul depinde de politica magazinului online.“

10-20% din expeditiile zilnice

Desi nu a dezvoltat servicii speciale pentru industria fashion, in investitiile pe care le-a realizat in partea de logistica FAN Courier a luat in considerare ponderea produselor de imbracaminte si incaltaminte din totalul expeditiilor, care reprezinta astazi, in medie, 10-20% din volumele zilnice. Fiind produse usor de transportat, investitia in banda de sortare din depozitul central din Stefanestii de Jos a fost gandita inclusiv pentru industria fashion. In plus, compania deserveste si din punct de vedere logistic clienti din acest segment, pentru care a dezvoltat servicii de depozitate si impachetare pe o suprafata de circa 1.000 de m2, tot in Stefanesti, judetul Ilfov, acolo unde se afla hub-ul central. „Depozitul de fulfillment din Stefanesti poate genera maximum 3.000 de expeditii in fiecare zi, insa fulfillment-ul este un segment in crestere si pentru industria de fashion“, a mai adaugat Cornel Morcov. Piata online de produse de acest tip va continua sa se dezvolte, insa este foarte important cat de mult investesc companiile in a intelege mai bine nevoile consumatorului final. „Niciunul dintre clientii nostri nu a inregistrat scaderi, diferenta s-a dat pe rapiditatea cu care magazinele s-au repliat si facut campanii axate pe nevoile de consum ale clientilor. Acestia au inregistrat cresteri semnificative.“

Nu in ultimul rand, desi trendul continua sa fie majoritar in livrarile de tipul „home-delivery“, pentru fashion „putem vorbi si de un procent important de livrari in puncte fixe, asa cum sunt retelele de Collect Point-uri sau lockere“.

Pentru anul acesta, planul de investitii al companiei de curierat include demararea lucrarilor la un nou depozit regional in Cluj-Napoca, intarziat din cauza birocratiei, extinderea hub-ului de la Brasov si dotarea cu sisteme de sortare automatizate in cele mai importante filiale.

Articole similare

Ad