Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Peste 70% din vânzătorii online își propun mai ales îmbunătățirea experienței de cumpărare

Un studiu realizat de Accenture și GEODIS pe tema comerțului online, cu participarea a 200 de companii mari din SUA (40%) și Europa (60%), arată că 62% dintre aceste mărci (76% dintre cele americane și 56% dintre cele europene) se așteaptă ca vânzările directe online (prin propriile lor magazine online) să depășească 20% din cifra lor de afaceri. Dar procesele logistice nu sunt scalate, pentru 48% dintre firmele din SUA și 54% din cele din Europa, astfel încât să absoarbă rapid creșterea volumelor din eCommerce.

Pentru 78% dintre respondenții americani șl 75% dintre cei europeni, experiența de cumpărare a clientului (incluzând aici și livrarea) este domeniul care are cel mai mare potențial de îmbunătățire, și pentru asta e nevoie de e-fulfillment optimizat, opțiuni diverse de livrare flexibilă, urmărire mai practică a coletului și retururi mai simple. 80% dintre companii chiar au făcut în ultimul timp eforturi pentru a simplifica returul produselor. Pentru 64%, respectiv 62% dintre respondenți, ar trebui lucrat mai ales la optimizarea softului pentru logistică și supply chain, pentru 70%/53% la flexibilitatea transportului, pentru 61%/52% la vizibilitatea stocului și pregătirea comenzilor, pentru 54%/49% la capacitatea de a livra colete mici, iar pentru 49%/48% cele mai multe eforturi ar trebui făcute în direcția unei rețele agile de distribuție.

De asemenea, pe viitor este nevoie de o strategie de comerț electronic prin care să se acopere toate canalele, cu accent pe rețele și magazine multimarcă de e-fulfillment și ecosisteme digitale care să permită vizibilitate în timp real, flexibilitate a livrărilor și control asupra experienței de cumpărare și a inventarului.

38% dintre companiile americane și 25% dintre cele europene oferă livrare în regiune în 2-3 zile și 56%, respectiv 57% plănuiesc să facă asta în următorii trei ani. În ceea ce privește livrările intercontinentale, nicio companie americană nu oferă livrare în 2-3 zile, dar 17% vor să facă asta în următorii trei ani. 15% livrează în 4-5 zile, iar 66% vor să facă asta în următorii trei ani. Nici companiile europene nu fac livrări intercontinentale în 2-3 zile, dar 7% își propun asta pentru următorii trei ani. 4% dintre ele livrează în 4-5 zile, iar 76% speră să poată face asta în următorii trei ani.

Numai 16% dintre firme pot să aibă în timp real indicatori de performanță pentru supply chain-ul lor (25% dintre firmele americane și 10% dintre cele europene). Iar capabilitățile analitice de care dispun 40% din firmele europene sunt prea rudimentare, generând date în mod fragmentat, adesea manual și fără un control foarte clar. Foarte puține companii au vizibilitate în timp real a stocului, dar aceasta este esențială pentru a garanta disponibilitatea produselor și o varietate mare de opțiuni de livrare și pentru a informa clientul despre statusul livrării. În plus, ar duce și la optimizarea costurilor logistice pentru fiecare comandă și la depășirea a numeroase provocări logistice: armonizarea stocului fizic cu cel digital, menținerea inventarului în timp real, optimizarea stocului, gestionarea transportului și a comenzilor. Toate permit obținerea de avantaje competitive prin folosirea mai bună a activelor. Și pentru asta este nevoie de magazine integrate cu rețele de comerț electronic pentru a servi ca centre de procesare a comenzilor, puncte de colectare și centre de livrare și de fulfillment.

Articole similare

Ad