Transportatorii rutieri de marfă au câștigat un prim război în fața ANAF: Curtea de Apel București a respins pretențiile ANAF de reconsiderare a diurnei ca venit de natură salarială în cazul unei firme acuzate de detașare transnațională, anulând totodată și plata penalităților calculate la sumele de plată.
După multiple amânări din cauza lipsei unei evaluări din partea unui expert fiscal, Curtea de Apel București a judecat săptămâna trecută cazul unui transportator cu sediul la București, acuzat că nu a plătit salariul minim din țara în care a considerat ANAF că și-a detașat șoferii, Belgia. Motivele invocate pentru detașare au fost că șoferii firmei românești își începeau cursele pe camion cel mai adesea din Belgia, uneori de la autobaza firmei-mamă din Belgia, de la care proveneau și multe dintre comenzile de transport. Adică exact motivațiile pe care Curtea Europeană de Justiție a spus recent, consultată în cazul firmei olandeze de transport Van den Bosch Transporten, că nu sunt suficiente pentru a clasifica operațiunile de transport internațional drept detașare internațională.
Asa cum am arătat deja într-o stire anterioară (vezi AICI Informații despre decizia Curții Europene de Justiție), recenta decizie a Curții Europene de Justitie desființează aproape toate deciziile de impunere emise de ANAF pentru câteva zeci de firme de transport, privind reconsiderarea diurnelor plătite către șoferi în ultimii cinci ani, pe motiv că șoferii au fost detașați transnațional.