Deși dispoziția negativă a prevalat recent în rândul furnizorilor de servicii logistice și al utilizatorilor de logistică din Germania, pesimismul cu privire la perspective a început să scadă. Climatul de business din industria logistică germană s-a răcit în urma celui de-al doilea val al pandemiei, dar s-a redus apoi ușor în februarie (93,9 puncte). Acest lucru reiese din sondajul lunar asupra indicatorului logistic pe care Institutul Ifo îl efectuează în numele Bundesvereinigung Logistik (BVL), ca parte a anchetelor sale economice.
Majoritatea companiilor sunt încă nemulțumite de situația actuală a afacerii, dar mai puțin decât în luna precedentă. Furnizorii de servicii logistice au continuat să sufere de efectele pandemiei și de restricțiile asociate. Majoritatea companiilor au raportat o situație de afaceri nefavorabilă, iar evaluările negative au crescut comparativ cu trimestrul anterior, chiar dacă ușor. Viziunea asupra viitorului rămâne, de asemenea, pătrunsă de scepticism. Per total, valoarea trimestrială a indicatorului climatului de afaceri a arătat 92 de puncte.
Potrivit BVL, starea de spirit s-a estompat oarecum mai clar în domeniul utilizatorilor de logistică din comerț și industrie: atât situația afacerii, cât și așteptările, s-au deteriorat, însă vocile pozitive încă au predominat. Aceste mișcări descendente au dus la o scădere a indicatorului climatului de afaceri de la 103,5 puncte la 101,4 în trimestrul actual. Cu toate acestea, evoluția în domeniile individuale este foarte diferită: în timp ce climatul de afaceri din sectorul prelucrător s-a îmbunătățit considerabil în primul trimestru, la pol opus s-a situat sectorul comerțului cu amănuntul.
Din punct de vedere al transportului, după ce la începutul lui aprilie 2020, kilometrajul traficului intens de pe autostrăzile germane s-a prăbușit cu peste 15%, acum indicele este aproape de nivelul anterior crizei. Luând datele împreună, conform BVL, indicatorii economici disponibili pentru primul trimestru sugerează că PIB este probabil să se micșoreze doar ușor la începutul anului. Mai presus de toate, în comerțul cu amănuntul, valoarea adăugată va scădea brusc comparativ cu trimestrul anterior. Însă odată cu relaxarea treptată a restricțiilor și cu vaccinarea crescândă a populației, se poate aștepta o recuperare vizibilă în cursul anului.