Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Logistics UK salută eliminarea unor măsuri de gestionare a circulaţiei camioanelor după Brexit

Asociația britanică de transport de marfă Logistics UK salută eliminarea, din aprilie 2021, a unor măsuri de gestionare a traficului rutier de marfă post-Brexit, puse în aplicare înainte de ieşirea Marii Britanii din Uniunea Europeană, care s-a produs la începutul acestui an. Astfel, obligativitatea obţinerii permisului de acces Kent (KAP) – necesar pentru camioane înainte de intrarea în comitatul sudic englez al Kent – și bariera mobilă M20 au fost suspendate începând din 20 şi respectiv 24 aprilie.

Heidi Skinner, reprezentanta Logistics UK, a subliniat însă că este necesar să se facă mai progrese, în special în ceea ce priveşte verificarea completă a mărfurilor UE care sosesc în Marea Britanie şi care nu a fost încă pusă în aplicare, calendarul pentru aceasta fiind întârziat până la începutul lui 2022. „Logistics UK face presiuni pe lângă Guvern şi pe lângă reprezentanţii industriei, pentru a se asigura că întregul lanț de aprovizionare este pregătit pentru introducerea unor controale suplimentare pentru schimbul de mărfuri dintre UE şi Marea Britanie după 1 ianuarie 2022, pentru a facilita schimburile  comerciale pe viitor”, a spus Skinner.  „Cozile lungi de camioane care s-a vehiculat că se vor forma pe drumurile către și dinspre porturile-cheie ale Canalului Regatului Unit nu s-au materializat, în parte deoarece exportatorii britanici și reprezentanții lor de transport de marfă care se confruntă cu noile reguli comerciale au ales ami degrabă să oprească expediţiile fără a avea documentația nouă necesară”.

Deși guvernul britanic a susținut că volumele de marfă au revenit mai mult sau mai puțin la nivelurile de anul trecut, o analiză Logistics UK indică faptul că traficul vehiculelor de marfă care fac transport pe distanţe scurte a scăzut cu aproximativ 20%, iar ponderea curselor „pe gol” între Marea Britanie-UE a crescut comparativ cu anii anteriori.

Articole similare

Ad