Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

UK: Tesco oferă șoferilor de camioane o primă de angajare de 1.000 de lire sterline

Tesco oferă o primă de angajare de 1.000 de lire sterline pentru șoferii de camioane care se alătură companiei înainte de sfârșitul lunii septembrie, deoarece se luptă să depășească lipsa disperată de lucrători care a dus la goluri pe rafturile supermarketurilor.

Bonusul a fost publicat printr-un anunț publicitar postat pe site-ul Tesco, iar supermarketul le spunea potențialilor candidați: „Veți juca un rol vital pentru clienții și comunitățile noastre, reprezentând Tesco pe autostrăzile și șoselele din Marea Britanie”.

Oferta pentru șoferii de vehicule grele vine într-o concurență frenetică pentru cei cu atestat profesional cauzată de un mix de Brexit, pandemia Covid-19 și modificări fiscale care au determinat unii șoferi să iasă din domeniu.

O creștere a cererii de livrare la domiciliu a oferit, de asemenea, un număr mare de locuri de muncă alternative pentru șoferi, fără disconfortul timpului îndelungat petrecut în camion din transportul pe distanțe lungi.

Dificultățile de angajare de șoferi au condus la rafturi goale în unele supermarketuri din țară, în special după creșterea cererii de produse specifice, cum ar fi înghețată, salată sau bere, pe timp de vară. Problemele au fost agravate de creșterea infecțiilor Covid și a obligației conducătorilor auto, a personalului din depozit și a lucrătorilor din magazine de a se autoizola după ce au fost anunțați de aplicația de testare și urmărire NHS.

Comercianții cu amănuntul au avertizat că ar putea lupta pentru a satisface cererea până în toamnă, după luni de restanțe în aprovizionare.

Logistics UK, care reprezintă proprietarii de marfă, inclusiv supermarketurile, a estimat o penurie de 90.000 de șoferi HGV, inclusiv aproximativ 25.000 din UE care au plecat acasă după Brexit.

„Acțiunea Tesco este o demonstrație a modului în care funcționează cererea și oferta. Am avertizat că există o penurie de șoferi și ajungem acum la apogeul vacanțelor școlare, atunci când acei șoferi care au lucrat în timpul pandemiei doresc să ia o vacanță cu copiii lor ”, a spus un purtător de cuvânt pentru Logistics UK.

Persoanele din industrie spun că salariul șoferilor a crescut deja cu 10-20%, dar acest lucru nu a reușit să crească prea mult interesul pentru noi recruți. Guvernul a încercat să ușureze problema extinzând numărul de ore în care șoferii pot lucra fără pauză și ridicând restricțiile la livrări dimineața devreme sau seara târziu. De asemenea, a intensificat facilitățile pentru instruire. Dar asociațiile profesionale spun că acest lucru nu rezolvă problema imediat, deoarece poate dura mai mult de șase luni pentru a pregăti un nou șofer de camion. Logistics UK dorește ca guvernul să ofere vize pentru lucrătorii sezonieri pentru a permite mai multor șoferi din UE să intre în Marea Britanie, în special în sezonul de sărbători, când șoferii britanici încearcă să își ia liber.

Articole similare

Ad