Renault Trucks a lansat la începutul lunii trecute, în cadrul unui eveniment online, noile game T, T High, C și K Evolution, pe care le-a prezentat cu ajutorul jocului Euro Truck Simulator 2, astfel încât cei interesați să poată testa ergonomia cabinei și confortul oferit atât la bord, cât și la condus în zone urbane, pe drumuri regionale sau pe autostradă. Pentru producătorul francez, acesta este cel mai important eveniment de la înnoirea completă, în 2013, a tuturor gamelor sale de camioane, și, dincolo de modificările de design exterior și interior și de echipările ce sporesc confortul, siguranța și eficiența în exploatare, cea mai mare diferență față de generația lansată atunci este dată de conectivitate.
Modelele din generația Evolution 2021 au design exterior schimbat, care le face mai impunătoare, mai ales la nivelul farurilor, a căror dimensiune a fost redusă, pentru a crește suprafața vopsită în partea inferioară a caroseriei. Iar grila nouă de tip fagure completează designul mai modern și mai elegant. Prezent la evenimentul de lansare, Paul Daintree, director de design în cadrul Renault Trucks, a subliniat faptul că schimbările de aspect exterior sunt mai ales de natură emoțională: „noile camioane au mai multă atitudine, fără să fie agresive, și sunt de încredere, iar logo-ul mai mare sugerează mândrie“.
La interior, coloana de direcție nouă este ajustabilă pe trei axe – ceea ce le permite șoferilor să găsească cea mai potrivită poziție de condus – folosind un singur picior atât pentru setarea poziției, cât și pentru gradul de înclinare, pentru ca ambele mâini să fie pe volan, sporind precizia și siguranța. Iar sistemul Neiman de pe coloana de direcție a fost înlocuit de un buton de start.
Gama de scaune a fost și ea reproiectată și oferă flexibilitate a reglajelor, combinațiilor disponibile și opțiunilor, dar și noi materiale textile, concepute pentru a rezista la numeroasele urcări și coborâri zilnice din cabină, și o versiune opțională din piele.
Gama Evolution 2021 propune și noi soluții de depozitare, printre care un suport pentru tabletă și telefon, poziționat la îndemâna șoferului, care oferă acces la mai multe dispozitive simultan și încărcare prin intermediul a două prize USB-C, un nou sertar de depozitare pentru documente A4 și două spații de depozitare cu o capacitate totală de 7 l (inclusiv un frigider de 2 l) pe partea pasagerului.
Cât privește zona de dormit, grosimea saltelei pentru cușeta tip „Serenity” a crescut cu 13% și numărul de arcuri s-a dublat, pentru o distribuție mai bună a greutății corporale. Opțional este disponibil un topper pentru saltea cu spumă de memorie, salteaua este detașabilă, iar lângă pat, la îndemâna șoferului în perioadele de odihnă, au fost adăugate două prize USB-C.
Nu a fost neglijată nici calitatea sunetului în cabină, Renault Trucks colaborând în acest sens cu producătorul francez de echipament hi-fi și boxe Focal.
Vizibilitate și siguranță sporite
Siguranța șoferilor, a încărcăturii și a celorlalți participanți la trafic a fost și ea o prioritate pentru Renault Trucks când a dezvoltat noile game T, T High, C și K. Acestea sunt echipate standard cu faruri LED, care le permit șoferilor să perceapă mai bine contrastele și culorile, deoarece lumina lor este mai apropiată de cea naturală. Astfel, vizibilitatea pe timp de noapte este mult îmbunătățită și, în plus, farurile LED sunt mai fiabile și au o durată de viață de până la de 30 de ori mai mare decât a unui bec convențional. Pe interiorul ușilor au fost plasate lumini LED suplimentare pentru iluminarea pragului, pentru siguranță mai mare la urcarea sau coborârea în/din cabină pe timp de noapte.
Siguranța a fost îmbunătățită și datorită dispozitivului mecanic anti-efracție (ce permite blocarea de siguranță a ușilor), camerelor și senzorilor de proximitate, precum și ușilor vitrate care oferă o vizibilitate foarte bună asupra pietonilor și bicicliștilor. Iar aplicarea de urgență a frânei de parcare reduce riscul unei mișcări neașteptate a vehiculului când șoferul părăsește cabina, prin blocarea automată a roților, pentru oprirea camionului.
Consum de combustibil cu până la 3% mai mic
Renault Trucks promite că noile camioane vor consuma cu 3% mai puțin combustibil, în primul rând datorită aerodinamicii îmbunătățite a cabinei prin adăugarea la grila frontală a unor extensii ale arcului roților, pentru optimizarea fluxului de aer, dar și datorită noilor tehnologii, printre care o nouă versiune a sistemului predictiv de cruise control Optivision și un sistem de cruise control optimizat cu două moduri de conducere disponibile: „Eco on” este implicit și optimizează consumul de combustibil prin ajustarea accelerației, schimbarea treptelor de viteză, cruise control și decelerare, și „Eco-off” le permite șoferilor să selecteze modul de conducere. Iar un indicator oferă informații în timp real în legătură cu stilul de condus al șoferilor.
Tot pentru reducerea consumului este disponibilă noua funcție „Pulse and Glide”, care menține viteza vehiculului în jurul valorii setate în Cruise Control (±2 km/h), iar anvelopele din dotarea standard sunt din categoria A, cea mai eficientă din punct de vedere al economiei de combustibil.
Disponibilitate mai mare a camioanelor și costuri mai mici de întreținere
Renault Trucks a dezvoltat pentru noile game de camioane o tehnologie care să permită actualizarea cu regularitate a software-ului – în momentul în care clientul o cere – fără a fi nevoie de prezența în service. Aceasta este parte a ofertei de întreținere „Excellence Predict“, datorită căreia producătorul poate acționa înainte de apariția unei avarii, pentru disponibilitate continuă a vehiculelor, inclusiv prin programarea unor intervenții grupate.
„Excellence Predict” include un plan de întreținere optimizat perfect adaptat utilizării vehiculului, monitorizarea principalelor consumabile (bateria, discurile de ambreiaj și plăcuțele de frână), tehnologie inovativă de prevenire a avariilor pentru 80% dintre componentele care ar putea cauza opriri neplanificate și cooperare și colaborare între Renault Trucks și dealerii din rețeaua sa, pentru un management proactiv al întreținerii.
În plus, tot pentru a reduce numărul de vizite la service și a optimiza programările, experții din rețeaua Renault Trucks pot realiza pre-diagnosticare, actualizare și modificare de setări la distanță.
Costurile de întreținere și reparații sunt mai mici și datorită extinderii, până la 150.000 km sau 18 luni, în funcție de aplicație, a intervalului de schimbare a uleiului în cazul camioanelor cu motoare de 13 l Euro 6, ceea ce duce la cheltuieli mai mici pentru manoperă și piese, programe optimizate de întreținere cu mai multe opriri la service și economii suplimentare de combustibil.