Conform unui articol de pe site-ul publicației germane verkehrs RUNDSCHAU, pe o treime din drumurile din Bavaria (circa 4.800 km) crăpăturile și gropile trec prin asfalt, deci nevoia de renovare este mare și, în multe locuri, lucrările de reparații nu mai sunt suficiente. Această rețea de drumuri s-a dezvoltat în timp, dar componentele sale nu sunt concepute pentru traficul aglomerat de azi, așa cum explică Ministerul de Transport, și de aceea se distrug mai mult. În plus, marcajele rutiere adesea pot fi doar ghicite, nu se văd clar, și deteriorările din iarna anterioară sunt adesea doar peticite.
De aceea vicepreședintele parlamentului Landtag consideră că nevoia de a repara infrastructura este de fapt o datorie națională ascunsă, deoarece guvernul federal nu a reușit să reducă nevoia de renovare în ultimul deceniu și costul reparării rețelei rutiere din Bavaria va fi suportat de generațiile viitoare.
Ministerul Transporturilor recunoaște că în următorii ani sunt necesare măsuri costisitoare de îmbunătățire a materialelor folosite și renovări fundamentale pentru a îmbunătăți durabil starea multor drumuri, și declară că în prezent nu se poate cuantifica de câți bani ar fi nevoie pentru asta. Ce se știe este că în 2018, pentru aproape același număr de kilometri, s-au alocat 908 milioane de euro, fără poduri și alte structuri, în toată Bavaria.
Bavaria de Jos este regiunea cea mai afectată de deteriorarea infrastructurii rutiere, și aici 43% dintre drumuri au nevoie de reparații, în timp ce în Șvabia se înregistrează cel mai mic procent, de 28%.
Kempten se remarcă negativ în rândul orașelor, cu 82% drumuri deteriorate, alături de Passau, Fürth, Coburg și Augsburg, unde mai mult de jumătate din drumurile de stat sunt deteriorate.