Așa cum știți deja, creșterea în foarte mare măsură, cu peste 500% în ultimul an, a prețului gazului natural, din care se extrage AdBlue, a dus la scăderea dramatică a producției acestui aditiv, care în Spania este folosit de două milioane de autoturisme diesel, 120.000 de camioane și 30.000 de autobuze, așa cum indică federația operatorilor de transport FENADISMER.
Creșterea de preț al AdBlue a continuat și în ultima săptămână, fiind de peste 50% comparativ cu săptămâna anterioară atât în Spania, cât și în alte țări europene, ceea ce pentru un camion aduce un cost suplimentar de 1.000 de euro/an. În plus, aditivul continuă să fie tot mai rar în stațiile de alimentare, chiar inexistent în unele zone din Italia, dar și în alte țări, și în unele locuri se raționalizează, câtă vreme principalul producător din Spania, care aparține grupului Fertiberia, a redus producția cu 50%, iar grupul Italian Yara, din Ferrara, nu a mai avut activitate de patru săptămâni.