Din cei 214 manageri prezenti la conferintele Tranzit de la Cluj-Napoca si Piatra-Neamt si care au acceptat sa completeze chestionarele noastre, 59,77% au luat amenzi in 2014, si in Romania (pentru timpi de condus, incarcarea necorespunzatoare a marfii, lipsa placutelor cu masele si dimensiunile, depasirea greutatii maxime pe axa, ), si in alte state europene (Croatia, Germania – pentru depasirea dimensiunilor, transport de cartofi cu prelata, defectiuni tehnice, ancorarea necorespunzatoare a marfii, nerespectarea limitei de viteza – Austria – ancorarea marfii, uzura anvelopelor, nerespectarea limitei de viteza, nerespectarea timpilor de condus si odihna – Ungaria – timpi de condus, taxa de drum, anvelope uzate – Anglia – mici defectiuni tehnice – Elvetia, Franta – timpi de condus – Slovenia – pentru nerespectarea perioadei de odihna a soferului, anvelope uzate excesiv si deplasarea marfii) si le-au contestat, mai ales pe cele primite in tara, daca s-au considerat nedreptatite, unele dintre ele castigand in instanta. Iar restul de 40,24% nu au primit amenzi in ultimul an.
In ceea ce priveste amenzile care se pare ca vor intra in vigoare in Franta si alte state vest-europene, pentru firmele ai caror soferi petrec pauza saptamanala normala in cabina, 58,53% dintre respondenti trec macar prin una din aceste tari, iar dintre ei 5,51% au fost avertizati in legatura cu viitoarea posibila sanctiune. In ceea ce priveste masurile pe care le vor adopta daca propunerea de lege este adoptata, cei mai multi respondenti se gandesc sa faca pauza normala saptamanala in afara acestor tari, iar altii au deja loc stabilit de odihna in Italia sau Olanda, sau sedii in unele tari, unde sa se faca pauzele, nu mai trimit deloc camioanele in aceste zone, vor caza soferii la hotel/motel sau la cort sau vor inchiria apartamente.