Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Sfârșitul proiectului pentru o linie cu ecartament larg de la Košice la Viena

Căile Ferate Federale Austriece ÖBB au renunțat la un proiect controversat de construire a unei linii de cale ferată cu ecartament larg de la Košice la Viena. Acest traseu urma să fie o prelungire a tronsonului existent de la granița slovaco-ucraineană până în orașul slovac. Aceasta urma să fie o alternativă la linia PKP LHS. 

ÖBB și-a anunțat intenția de a ceda participația de 27,74% deținută la Breitspur Planungsgesellschaft, care a fost responsabilă de proiectarea liniei cu ecartament larg care urma să lege granițele dintre Ucraina și Slovacia de Viena. Restul acțiunilor companiei de proiect sunt deținute de căile ferate de stat din Slovacia, Ucraina și Rusia. Conform acordului de parteneriat, după ce austriecii demisionează, ceilalți parteneri au la dispoziție 4 săptămâni pentru a cumpăra acțiunile lor în întreprinderea comună. Dacă acest lucru nu se va întâmpla, compania va fi lichidată, iar proiectul pentru o linie cu ecartament larg prin Slovacia se va prăbuși. Având în vedere războiul ruso-ucrainean în curs de desfășurare, toate indiciile arată că proiectul nu va continua. Breitspur Planungsgesellschaft va fi lichidată până la sfârșitul acestui an.

Ideea extinderii liniei cu ecartament larg de la Kosice spre Viena a fost lansată pentru prima dată de președintele rus Vladimir Putin în 2007. Prin construirea unei noi linii cu ecartament larg, Rusia dorea să mărească capacitatea de transport de mărfuri către Europa Centrală și să lege economic Slovacia și Austria. Alături de Căile Ferate Ruse, ÖBB a fost cea mai implicată în proiect, deoarece austriecii sperau să construiască un nou centru logistic la Viena. 

Proiect controversat

Cu toate acestea, ideea a fost destul de controversată în rândul slovacilor, care se temeau că noul port uscat din Austria, unde mărfurile ar putea fi transbordate între liniile cu ecartament de 1.435 și 1.520 mm, ar duce la marginalizarea terminalelor din Dobrá, pe linia cu ecartament larg existentă în prezent, și din Dunajská Streda, lângă Bratislava. 

În urma invaziei Rusiei în Ucraina, traficul feroviar între China și UE pe ramurile sudice ale Noului Drum al Mătăsii, care trece prin Ucraina, a fost întrerupt. Acest lucru înseamnă că proiecte precum linia Kosice-Viena și-au pierdut rațiunea de a fi din punct de vedere economic. Războiul este, de asemenea, o lovitură semnificativă pentru compania East-West Intermodális Logisztikai, care a construit un terminal de transbordare la granița ungaro-ucraineană, care urma să fie o alternativă la centrul logistic din Małaszewicze.

Articole similare

Ad