In ciuda situatiei politice dificile din Ucraina, atat transportatorii moldoveni din stanga, cat si din dreapta Prutului, nu vor sa evite tranzitarea acesteia catre Rusia, ba mai mult, incearca sa profite de faptul ca in noul cadru exista mai putine controale pe sosele. Insa clientii acestora, mai precauti, prefera sa "le sugereze" un ocol prin Belarus sau prin Polonia, fara a le promite acoperirea vreunui cost suplimentar in acest sens.
Pentru transportatori, un ocol, de exemplu, prin Polonia, poate aduce un cost suplimentar de circa 300 de euro numai din distantele parcurse. "Nu inteleg de ce producatorii vor sa ocolim Ucraina in conditiile in care orice transportator are asigurare CMR si un sofer bine pregatit", a afirmat reprezentantul unei firme din Neamt, subliniind ca masinile proprii care au tranzitat deja Ucraina nu s-au confruntat cu niciun incident pana acum. "Cele mai multe curse dinspre Dacia catre Rusia sunt efectuate de catre transportatori rusi, prin Ucraina. Iar daca rusii nu se tem de ucraineni, noi de ce ne-am teme? Oricum, situatia este mult amplificata de presa, realitatea reprezentand cam 5% din ceea ce se vede la stiri", a mai spus acesta, completat de Grigore Bernavschi, administratorul companiei Berton Trans din Republica Moldova: "Exista companii care risca sa tranziteze Ucraina. Insa majoritatea o evita, chiar daca nu isi regasesc cheltuielile suplimentare in pretul oferit de client, preferand astfel sa lucreze cu «un minus mic», avand de achitat ratele investitiilor proprii. Insa principala problema vine din faptul ca, daca in Europa poti sa faci incarcarea sau descarcarea intr-o ora, in Rusia poti astepta chiar si cinci zile."
Mai multe detalii puteti citi in numarul urmator al revistei Tranzit.