Pentru a eficientiza timpii de tranzit și costurile de transport, integratorul de servicii logistice CEVA Logistics a oferit soluții prin intermediul porturilor aflate în nordul Europei și a celor din bazinul Mării Adriatice, cu legături multimodale pentru distribuția finală, în timp ce Constanța a fost varianta aleasă doar în cazuri particulare, acolo unde volumele au necesitat operațiuni de import/export, după cum a punctat Luciana Nicoară, Head of Ocean Freight CEVA Logistics Romania, în cadrul evenimentului Constanța Grains & Intermodal Hub.
Contextul operațional din ultimii doi ani a pregătit oarecum compania să se readapteze și să găsească noi soluții pentru a-și ajuta clienții în aceste condiții volatile de piață, iar acest nou impas dat de conflictul militar de la granița cu România reprezintă un nou test de reziliență în această privință, așa cum a apreciat Luciana Nicoară.
Oficialul CEVA Logistics România a făcut referire și la situația actuală din portul Constanța, dar și la noile linii de tranzit feroviar din Orientul Îndepărtat care presupun abordarea Middle Corridor prin Kazahstan, Azerbaidjan și Georgia, de unde ruta pornește către Europa pe transport maritim via Marea Neagră, ori feroviar via Turcia. „În Constanța sunt și alte constrângeri, de aceea ne-am străduit să găsim aceste soluții prin porturile din nordul Europei sau prin Marea Adriatică, cel puțin pentru clienții din vestul României. De asemenea, ceea ce nu se poate schimba sunt importurile și exporturile din Orientul Îndepărtat, majoritare pentru România. Iar aici, singurele soluții pe care le-am găsit în ultimele patru luni au fost legate de reinventarea anumitor servicii de transport multimodal, incluzând partea de maritim și rail din China“, a explicat Luciana Nicoară.
Pe termen mediu, a mai spus directorul direcției de transport maritim din cadrul CEVA Logistics România, situația conflictului militar și a congestiilor portuare din Constanța se va prelungi, motiv pentru care problemele vor continua. Pentru a contracara însă creșterile de cost, compania a eficientizat fluxul de transport și a căutat să se adapteze condițiilor dinamice, inclusiv prin renegocieri de tarife cu partenerii săi.
Mai multe despre declarațiile directorul general al Direcției generale de proceduri vamale și despre acțiunile Autorității Vamale Române în raport cu situația din portul Constanța veți putea citi în numărul următor al revistei Tranzit.
Galeria FOTO de la evenimentul din 7 iulie poate fi accesată AICI.