Nivelurile scăzute ale apei, necesarul de cărbune din Germania și porturile supraaglomerate exercită presiuni asupra transportului maritim intern olandez, așa cum informează asociația de transport și logistică TLN, iar companiile de logistică sunt îngrijorate, din moment ce nu mai găsesc nave disponibile.
Chiar și firmele care încă nu se confruntă cu probleme cauzate de nivelul scăzut al apei – de exemplu BTT din Tilburg, care transportă containere între Rotterdam și terminalele interioare Moerdijk, Oosterhout și Tilburg – suportă consecințele indirecte ale acestuia, începând cu faptul că nu există nave suplimentare, așa cum ar fi nevoie. Firma închiriază nave pe termen lung, de 5-10 ani, ceea ce constituie un avantaj în situația actuală, dar, pentru că acum este nevoie de mult mai multe nave pentru a transporta aceeași cantitate de marfă, nu este posibil să se angajeze nave suplimentare sau, dacă acestea se găsesc, costă dublu.
O altă companie, Van Berkel Logistics, este în aceeași situație, trecând de la opt nave închiriate la cinci, deși are de lucru pentru 10. Unul dintre motivele pentru care lipsesc navele este că industria germană caută să atragă cât mai mult cărbune, ca urmare a boicotului gazului rusesc, și ia astfel multe nave în această direcție, unde tarifele sunt foarte bune. Iar unele dintre ele merg spre România, unde sunt folosite la transportul cerealelor din Ucraina.
Van Berkel Logistics se mai confruntă cu nivel scăzut al apei la ecluza Weurt de lângă Nijmegen, Oostluis este blocat tot din cauza nivelului apei, iar ecluza vestică este închisă din cauza întreținerii restante, ceea ce înseamnă că ecluza de la Grave este impozitată suplimentar și că se așteaptă mai mult la ea deoarece este singura rută către Maas care este importantă pentru companie.
O altă companie, Nijmegen BCTN, are suficientă apă pentru a continua să navigheze pe Nijmege, dar la unele traversări a trebuit să scadă cantitatea de marfă încărcată. Deocamdată se poate merge cu viteza maximă, dar dacă nivelul apei mai scade va fi nevoie de ajustări ale operațiunilor. Astfel că, într-o perioadă când olandezii se bucură de soare, firmele de logistică din această țară au nevoie de ploaie și abia așteaptă să vină septembrie, când șansele de precipitații mai cresc.