Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Profitul transportatorilor maritimi a crescut de opt ori în 2021

Din analiza Upply „Panorama financiară a celor mai mari companii de transport și logistică din lume“ rezultă că veniturile însumate ale primelor cinci companii de transport maritim au crescut de la 125 de miliarde de dolari în 2020 la 225 de miliarde în 2021, în timp ce profiturile au crescut de opt ori, până la 80 de miliarde de dolari, deși creșterea volumelor de mărfuri a fost mult mai modestă, demonstrând că profitabilitatea a fost principala prioritate, nu creșterea cotei de piață.

Grupurile de origine europeană au generat 50,6% din veniturile totale ale primelor 10 companii de transport maritim din lume, în care nu se include și MSC, deoarece nu își publică rezultatele financiare. Ceilalți operatori din clasament sunt asiatici, ZIM fiind singura excepție.

Maersk a rămas pe primul loc în ceea ce privește veniturile, cu 61,787 miliarde de dolari, și a înregistrat o creștere a EBITDA de la 20,7% la 38,9%, iar profiturile sale s-au înmulțit cu șase. Numai transportul maritim a generat venituri de peste 48 de miliarde de dolari, în creștere cu 65,3% față de anul precedent, și un EBITDA de 21,4 miliarde de dolari, în condițiile în care creșterea tarifelor de transport de marfă a dus la o creștere cu 17% a costurilor de operare. Transportul de containere a rămas principala activitate a grupului, reprezentând 78% din venituri, față de 73% în 2020. În afară de diversificarea activității pentru a deveni un adevărat integrator de servicii logistice și de achizițiile realizate în 2021, Maersk își permite să-și finanțeze și tranziția energetică, un alt obiectiv major al său: în 2021 și la început de 2022 a comandat 12 transportoare de containere pe metanol verde, care urmează să fie livrate în 2024 și 2025.

Maersk a fost urmat în clasamentul după cifra de afaceri de CMA CGM și Hapag-Lloyd. După un 2021 record, companiile de transport maritim au început exercițiul financiar 2022 într-un mod la fel de favorabil, așa cum arată rezultatele privind veniturile pe primul trimestru. Iar EBITDA a continuat să aibă o creștere de trei cifre, în ciuda reducerii volumelor de mărfuri.

Articole similare

Ad