Primagaz este și în 2022 partener al FNTR (Federația Națională de Transport Rutier din Franța) la congresul său anual și la cina sa de gală, drept pentru care reprezentanții asociației au stat de vorbă cu președinta companiei, Glaura Kartalian, despre criza energetică actuală și efectele ei asupra transportului.
Primagaz este unul dintre actorii din energie care s-au adresat Consiliului de Stat împotriva clasificării B100 în Crit’Air 1 (președintele Emmanuel Macron a clasificat autocarele și camioanele Euro 6 care merg exclusiv pe biodisel B100 în categoria de vinietă Crit’Art 1). Iar motivul pentru care compania a denunțat această decizie este că B100 alimentează totuși un motor diesel și că, și dacă este fabricat din rapiță și aduce avantaje în ceea ce privește reducerea emisiilor de CO2, nu aduce niciun câștig în ceea ce privește poluarea locală în comparație cu motorina. În plus, mai arată președinta companiei, este esențial să existe vizibilitate și stabilitate în reglementări pentru ca firmele – transportatori sau furnizori de combustibili – să aibă garantată sustenabilitatea investițiilor. Deoarece mobilitatea electrică, pe gaz sau pe bază de hidrogen necesită o perioadă lungă de dezvoltare și schimbarea bruscă a regulilor jocului perturbă și mai mult acest proces, pe lângă contextul geopolitic și economic deja dificil.
Glaura Kartalian este de părere că războiul din Ucraina nu a făcut decât să amplifice tendința de scumpire a materiilor prime care începuse deja la sfârșitul lui 2021. Gazele naturale au fost afectate în mod deosebit în ultimele luni, dar nicio altă energie nu este sau nu va fi imună la o schimbare bruscă a prețurilor, deci este nevoie să gândim pe termen lung situația globală și politica energetică, ceea ce nu s-a întâmplat în ultimii ani. Tranziția energetică trebuie să fie treptată și adaptată la nevoile fiecărui transportator, consideră președinta Primagaz, altfel multe firme nu vor rămâne pe piață. Iar gazul, energia electrică sau hidrogenul reprezintă energii mature, cu o rețea bună de aprovizionare și o gamă largă de camioane, mai arată Glaura Kartalian.
În ceea ce privește decarbonizarea transportului și optimizarea flotelor, acestea vor fi prelungite în timp și se vor accentua, și vor fi disponibili și și bioCNG și mai ales bioLNG, iar compania își va extinde rețeaua de stații de alimentare. În prezent aproape 800 de șoferi folosesc aplicația Primagaz Gasfly pentru a fi informați în timp real cu privire la disponibilitatea stațiilor companiei și la aglomerația la pompă de la un anumit interval orar.