DB Schenker dorește să devină un pionier în domeniul logisticii durabile a pieselor de schimb. Acesta este motivul pentru care compania de logistică oferă acum livrare de piese de schimb prin imprimare 3D, a anunțat la finalul lunii septembrie directorul general Jochen Thewes, la prima conferință de produs a DB Schenker de la Frankfurt.
Depozitul virtual reduce costurile de livrare, scurtează termenele de livrare și protejează mediul înconjurător, a spus acesta. „Acest lucru exemplifică ceea ce logistica viitorului poate face pentru clienți: Scopul este de a evita depozitarea inutilă și de a face lanțurile de aprovizionare și mai stabile și mai flexibile”, spune Thewes.
DB Schenker a testat deja cu succes depozitul virtual în cadrul unor proiecte-pilot pentru clienți de pe piețele de inginerie mecanică, automobile și transport feroviar. În cadrul acestora, piese precum mânere, plăci și carcase au fost fabricate la cerere direct în apropierea clientului. Fără pre-producție și depozitare, acest lucru reduce, de asemenea, costurile de angajare a capitalului. Noul serviciu Schenker „Producție la cerere” cu depozit virtual este acum oferit unei game largi de clienți din întreaga lume.
Pe lângă noua „Producție la cerere”, DB Schenker a prezentat la Frankfurt numeroase alte inovații, printre care „Turnul de control digital” al transportului terestru, care permite urmărirea în timp real a 9.000 de transporturi de grupaj din întreaga Europă în fiecare zi. „Soluțiile DB Schenker pentru lanțul de aprovizionare intercontinental” în domeniul transportului aerian și maritim utilizează inteligența artificială, datele în timp real și platformele de informații interactive pentru a face lanțurile de aprovizionare ale clienților mai rezistente și mai durabile.
În domeniul depozitării, DB Schenker se bazează pe tehnologia senzorilor pentru un control sigur al infecțiilor, pentru a asigura stabilitatea operațiunilor în fața numărului în creștere al infecțiilor cu Covid.