Transportul intracomunitar se bucura de tot mai mult interes din partea transportatorilor romani – in ciuda noilor legi din Germania, Franta s.a., menite sa-i tina pe estici la distanta – 90% din camioanele vandute de MB la noi lucrand aproape exclusiv in vest. Iar Ovidiu Pintilie, Sales and Marketing Manager Mercedes-Benz Trucks, crede ca tendinta va continua si in 2016. „Singurul motiv de a fi circumspecti este evolutia pe viitor a pietei de transport la nivel european: daca scad volumele, si clientii romani vor fi afectati si asta se va regasi in volumele de camioane vandute, sau poate vor creste si reposesiile. Dar nu ma astept sa se intample asta. Dimpotriva, cred ca anul acesta piata va creste din nou, desi mai putin decat in 2015: doar cu 5-10% la gama medie si grea, fata de 25-26%. Si ponderea cea mai mare o vor detine tot camioanele pentru transport international.“
Din punct de vedere al segmentarii in functie de model, Actros reprezinta aproape 90% din ce a vandut MB la noi in 2015, lui alaturandu-i-se Arocs pentru constructii sau distributie grea, pentru a caror achizitie multi clienti au apelat la fondurile europene aprobate in anii trecuti. In plus, au mai fost vandute catre 3-4 clienti vehicule pentru distributie la temperatura controlata.
Ovidiu Pintilie explica aceasta impartire in functie de model prin faptul ca disponibilitatea clientilor care fac transport national este mica, putini dintre ei optand pentru masini noi. Iar dintre camioanele MB livrate totusi pentru a fi folosite in Romania multe apartin unor procesatori de carne, fructe sau legume, mai putin unor transportatori, acestia nemaiavand disponibilitatea de a-si innoi parcul auto. „Si e posibil ca in viitor actorii mari din industria alimentara sa aiba o minima flota proprie, macar pentru a deservi clientii strategici, de volum, care pun mare accent pe calitatea marfii la raft, deci pe mentinerea temperaturii optime de-a lungul intregului supply chain.“