Asociația olandeză de transport și logistică TLN, care a făcut lobby pe lângă Comisia Europeană (CE) împotriva actualizării obligatorii a viitorului Smart tacho 2, anunță succesul în acest demers, respectiv faptul că propunerea a fost modificată și obligația de actualizare a fost eliminată. Totuși, CE păstrează deschisă posibilitatea de a reintroduce vechea propunere în viitor.
TLN a informat anterior că noul tahograf va fi unul de tranziție, deoarece o componentă a sa, autentificarea OSNMA, nu va fi gata la timp pentru introducerea Smart tacho 2 pe 21 august 2023. În propunerea anterioară a CE, actualizarea ar fi fost obligatorie imediat ce ar fi fost gata acest semnal OSNMA, care oferă o garanție suplimentară cu privire la acuratețea semnalului prin satelit Galileo și care încă nu este clar când va fi disponibil. Așa că Smart tacho 2 va fi introdus inițial fără această autentificare suplimentară, ceea ce însă nu aduce nicio diferență în ceea ce privește utilizarea și funcțiile sale.
Obiecția TLN a fost legată, așa cum am mai scris deja, de mai ales de costurile suplimentare pe care le-ar fi avut transportatorii, și pe care le-a estimat la aproximativ 10,5 milioane de euro doar pentru Olanda. Or, într-o perioadă atât de dificilă din punct de vedere al volumelor de activitate și tarifelor, dar și al costurilor mai mari pentru retehnologizare, orice cheltuială suplimentară îngreunează activitatea firmelor din domeniu.
Ministerul Infrastructurii și Gospodăririi Apelor din Olanda a sprijinit obiecțiile operatorilor din domeniu și ale TLN sale și a adresa întrebările și criticile necesare cu privire la propunerile CE. Acum, că acestea au fost modificate, noul regulament de punere în aplicare va fi votat în Comisia pentru transport rutier pe 17 aprilie și abia atunci vom ști dacă noile propuneri vor fi acceptate de statele membre.