Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Pro si contra taxei de Belgia

Protestele soferilor de camion din Belgia impotriva noii taxe de drum pentru vehicule de peste 3,5 t (despre care unele firme de transport din aceasta tara au estimat ca le va creste costurile de operare cu 8%) au continuat, prin blocarea rutelor principale de transport din sudul tarii.
Reamintim ca taxa este de 7-30 de eurocenti/km, in functie de greutatea maxima admisa a vehiculelor, emisiile Euro si tipul de drum.
 

Unul dintre principalele argumente aduse de operatorii de transport si logistica impotriva acestei noi taxe este acela ca, desi nu e neobisnuit sa vedem ca guvernele iau astfel de masuri, ele au totusi consecinte la scara mult mai larga cand tara respectiva este o tara de tranzit pentru alte destinatii.
Exista insa si organizatii, ca Transport&Environment (T&E), care saluta introducerea taxei, argumentand ca vehiculele grele trebuie sa plateasca pentru deteriorarea pe care o aduc infrastructurii, si ale carei costuri, in opinia lor, se ridica la 58 de miliarde de euro/an, si ca taxele sunt un mijloc de a incuraja folosirea de camioane tot mai putin poluante si de a imbunatati eficienta in transport.
Un studiu recent al T&E arata ca vehiculele grele costa societatea 143 de miliarde de euro pe an in UE, ca numai 30% din aceste costuri au fost recuperate cu ajutorul taxelor si ca vehiculele grele sunt responsabile pentru circa un sfert din emisiile produse de transportul rutier si pentru peste 40% din emisiile totale de NOx din Europa, ale caror costuri se ridica la 15 miliarde de euro pe an, mai ales din cauza impactului asupra sanatatii populatiei.

Articole similare

Ad