Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Discuții intense în jurul reglementărilor care îi sufocă în ultimele luni pe transportatori

Conferința Tranzit de la Suceava a adunat în jur de 300 de participanți la Hotel Mandachi, care a fost gazda celei de a treia conferințe organizată de Tranzit la Suceava și a 8-a în regiunea Moldovei, după Bacău, Piatra-Neamț și Iași.

Conferința a început în forță cu o dezbatere la care au participat, alături de reprezentanții asociațiilor patronale – APTE 2002, FORT și UNTRR -, Marius Alban (Direcția Transport Rutier din Ministerul Transporturilor, Nicolae Popovici (CNAIR), Florin Gagea (ISCTR) și Cezar Ciorteanu (Poliția de Forntieră).

Una dintre cele mai intense discuții s-a purtat în jurul modificării HG 69/2012. Schimbarea termenului de remediere a nerespectării aducerii camionului la sediu, de la 30 de zile la 6 luni de la constatarea abaterii, ar urma să fie inclusă în cel mai scurt timp în proiectul de modificare a HG 69/2012. Motivul pentru care s-a întârziat până acum a fost acela că reprezentanții Ministerului Transporturilor au sperat că vor putea să modifice actul normativ o singură dată, astfel încât să prindă și modificarea legislației la transportul interjudețean de persoane. Cum lucrurile trenează în cazul acestuia din urmă, se va merge mai departe doar cu prevederile referitoare la transportul de marfă, a dat asigurări Marius Alban, reprezentantul Direcției Transport Rutier din cadrul MT la conferința Tranzit.

Draftul proiectului de modificare al HG 69 urma să fie pus la sfârșitul lui mai pe transparență decizională și să urmeze toate etapele de consultare publică, dialog social etc., pentru a putea fi adoptat cât mai repede. Obiectivul este de a securiza faptul ca transportatorii români să fie cât mai greu de sancționat pentru nerespectarea prevederilor considerate abuzive din PM.

În ceea ce privește draft-ul de proiect care circulă „pe surse“ din martie, Marius Alban a lămurit că este o variantă veche, care nu trebuie luată în seamă.

Augustin Hagiu, președintele Federațieiv Operatorilor Români de Transport, a menționat că este de dorit totuși un timp suficient pentru consultări, pentru a putea fi luate în discuție și alte subiecte importante pentru operatori, cum ar fi personalizarea copiei conforme licenței de transport, eliminarea dublării sancțiunilor pe depășirile de mase și dimensiuni din mai multe acte normative (eventual, din HG 69) și, cel mai important, cuantumul amenzilor, despre care se vorbește că s-ar putea mări.

Nu ar strica nici raportarea la amenzile care se dau în alte state membre pentru abateri similare, astfel încât cărăușii să nu fie îngenuncheați de sancțiuni la ei acasă, a subliniat Miron Sporea, reprezentantul Asociației Patronale a Transportatorilor Europa 2002 (APTE 2002). „Nu se poate încadra la abateri foarte grave neprezentarea copiei conforme la control dacă aceasta există, doar pentru că șoferul a uitat-o la sediu. Trebuie înțeles că transportatorii lucrează la marje de profit foarte mici, iar amenzile trebuie să aibă rol de corecție, nu să îi împingă în faliment.“ Mai multe informații referitoare la subiectele din conferință, inclusiv cele legate de controalele pe detașare transnațională sau amenzile pe încălcările la pachetul mobilitate puteți citi în revista Tranzit de iunie.

Articole similare

Ad