Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Se cer măsuri suplimentare față de practica Franței de a amenda lipsa facturii de hotel pentru șoferi

Asociațiile transportatorilor din estul Europei solicită Comisiei Europene și European Labour Association (ELA)să ia măsuri suplimentarepentru a se asigura că Franța oprește amendarea șoferilor de camion care nu pot prezenta dovada locului unde și-au petrecut pauza de 45 de ore în cabină și că inspecțiile camioanelor se fac la fel în toată Europa:

Așa cum știți deja, inspectorii francezi le solicită șoferilor la controale, printre altele, chitanțe de la hotel sau alte chitanțe de cazare pentru a se asigura că nu au petrecut pauza săptămânală normală în cabină. Mai multe asociații ale transportatorilor din Polonia (Polska Unia Transportu), Lituania (TTLA) și Ungaria (NiT) s-au plâns Comisiei Europene (CE) și Autorității Europene a Muncii (ELA) cu privire la practicile franceze de monitorizare a respectării prevederilor privind pauza de 45 de ore a șoferilor de camioane. Iar pe 23 martie CE a venit cu o clarificare cu privire la conflictul de lungă durată dintre asociațiile din Europa de Est și controlorii francezi și a precizat că, „în principiu“, inspectorii nu-i pot solicita conducătorului auto să furnizeze documente care să dovedească activitățile din afara vehiculului pentru a arăta că respectă prevederea privind repausul săptămânal normal. „În consecință, inspectorii nu au voie să le impună o sancțiune șoferilor dacă nu prezintă aceste documente“, se arată în clarificarea CE. Totuși, Comisia subliniază că interpretarea sa a articolelor din regulamentele UE nu este obligatorie din punct de vedere juridic, ci interpretările obligatorii din punct de vedere juridic pot fi făcute numai de Curtea de Justiție a Uniunii Europene.

Asociațiile din Lituania, Polonia și Ungaria salută această clarificare, dar afirmă că până acum nu s-a schimbat nimic în controalele din Franța, ci inspectorii francezi ar cere în continuare șoferilor de camioane facturile de hotel. Iar dacă ei nu pot arăta astfel de documente, sunt amendați direct. În plus, susțin transportatorii, inspectorii profită adesea și de problemele lingvistice, astfel încât șoferul nu știe exact despre ce este vorba. Astfel că asociațiile transportatorilor solicită din nou CE și ELA să ia măsuri suplimentare pentru a se asigura că aceste practici se opresc în Franța și că inspecțiile camioanelor se fac la fel în toată Europa.

Articole similare

Ad