Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

UNTRR: Transportatorii români așteaptă 24-36 ore în parcarea ilegală de la Ruse, când alți transportatori sunt lăsați să treacă

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) semnalează discriminarea transportatorilor români la Ruse, unde șoferii români sunt obligați să aștepte 24-36 ore în parcarea ilegală de camioane deschisă luna aceasta, în timp ce transportatorii bulgari și ucraineni merg în față și sunt lăsați să treacă.

Industria transporturilor rutiere este cea mai afectată ramură economică de neaderarea României și Bulgariei la spațiul Schengen, confruntându-se cu cozi de zeci de kilometri de camioane la punctul de trecere a frontierei româno-bulgare de la Giurgiu-Ruse, care blochează activitatea transportatorilor rutieri, generând întârzieri în livrarea mărfurilor către clienți, ceea ce afectează lanțurile logistice, procesele de producție și aprovizionarea orașelor și conduce la creșterea costurilor pentru transportatorii rutieri și consumatorii finali din ambele țări. 

“În timp ce industria transporturilor rutiere solicită eliminarea controalelor la punctele de trecere a frontierei româno-bulgare și  crearea de culoare speciale care să faciliteze trecerea autoturismelor și a camioanelor înmatriculate în România și Bulgaria, în mod paradoxal, autoritățile bulgare au sprijinit dezvoltarea unei parcări private pentru camioane, pe terenul municipalității din Ruse, care a început să opereze din luna iunie a acestui an fără niciun anunț oficial, fără informații publice si de contact pe web, email sau media. Precizăm că pentru a putea trece frontiera, transportatorii rutieri români sunt obligați să își parcheze camioanele numai în spațiile de parcare ale acestui operator privat, care aplică tarife discriminatorii și excesive pentru camioanele românești față de cele bulgare”, se precizează în comunicatul remis de UNTRR

Deşi autorităţile române au fost informate asupra tarifelor discriminatorii ale administratorilor parcării – 15 leva pentru bulgari, respectiv 25 de euro pentru străini – autorităţile bulgare nu au răspuns în niciun fel interpelărilor autorităţilor din România şi celor de la Bruxelles. Mai mult decât atât, camioanele fiind obligate să stea în parcarea privată, nu se mai respectă nicio coadă la punctul de trecere a frontierei, camioanele bulgare fiind favorizate după cum susţin şoferii staţionaţi cu zilele în parcare. Ca atare, este aşteptată acțiunea urgentă a Comisiei Europene și a Guvernului României împotriva practicilor abuzive ale operatorului parcării de camioane construite la Ruse cu sprijinul autorităților bulgare, în scopul eliminării imediate a obligației impuse camioanelor românești de a staționa în spațiile de parcare ale acestui operator privat și a obligației transportatorilor rutieri români de a plăti tarife de parcare discriminatorii pentru a putea trece frontiera și a ajunge acasă în România. 

Articole similare

Ad