Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Bosch are planuri ambițioase și demarează producția de volum a modulului său pe bază de celule de combustie

Bosch, un important furnizor de tehnologie și servicii, a intrat în era hidrogenului pentru mobilitate prin începerea producției de volum a modulului său pe bază de celule de combustie la fabrica sa din Stuttgart-Feuerbach.

Nikola Corporation, o companie americană, va fi clientul pilot al companiei și va folosi camionul său electric cu celule de combustie clasa 8, care urmează să fie lansat pe piața nord-americană în al treilea trimestru al acestui an.

„Aici, la fabrica din Stuttgart-Feuerbach, a cărei istorie este mai veche decât a oricărei alte fabrici Bosch, viitorul hidrogenului este pe cale să înceapă. Bosch deține cunoștințe în materie de hidrogen și se dezvoltă prin hidrogen.”, a declarat dr. Stefan Hartung, președintele consiliului de administrație al Robert Bosch GmbH, cu ocazia Bosch Tech Day 2023.

Bosch operează de-a lungul întregului lanț valoric al hidrogenului și dezvoltă tehnologii pentru producția și utilizarea acestuia. Compania intenționează să genereze vânzări de circa cinci miliarde de euro până în 2030 cu tehnologia pe bază de hidrogen.

De asemenea, compania se bazează pe o rețea globală de producție și pe competența locațiilor sale din Germania. Fabrica Bosch din Bamberg urmează să furnizeze pachetele de celule de combustie pentru fabrica din Feuerbach, iar alte componente importante, precum compresorul electric de aer și suflanta de recirculare, vor proveni de la fabrica din Homburg, Germania. 

Producția modulului pe bază de celule de combustie va începe și la fabrica din Chongqing, China, cu componente furnizate de la fabrica din Wuxi. „Bosch este prima companie care produce aceste sisteme atât în ​​China, cât și în Germania”, a adăugat Hartung. 

„Bosch este una dintre puținele companii capabile să producă în masă tehnologie atât de complexă, precum pachetele de celule de combustie. Nu numai că avem expertiza necesară în sisteme, ci avem și capacitatea de a extinde rapid noile dezvoltări pentru producția în masă”, a afirmat Markus Heyn, membru al consiliului de administrație Bosch și președinte al Bosch Mobility.

Mai mult, Bosch intenționează să producă pachete de celule de combustie pentru aplicații mobile și la fabrica sa din SUA de la Anderson, Carolina de Sud. Compania preconizează că unul din cinci camioane noi, cu o greutate de șase tone sau mai mult, va avea un sistem de propulsie cu celule de combustie până în 2030.

Bosch contribuie la dezvoltarea economiei hidrogenului și consideră că există obligații în privința factorilor de decizie. Totodată, își propune să continue până în 2026 investițiile începute în 2021 de aproape 2,5 miliarde de euro pentru dezvoltarea și fabricarea tehnologiilor pe bază de hidrogen. 

În prezent, peste 3.000 de angajați lucrează la Bosch în domeniul tehnologiilor pe bază de hidrogen, majoritatea fiind în Europa. Bosch consideră că există oportunități de afaceri uriașe și că vor avea un impact semnificativ asupra locurilor de muncă.

Compania precizează că perspectivele viitoare ale afacerii cu hidrogen depind de mediul politic, iar Europa ar trebui să accelereze producția și să dezvolte infrastructura de hidrogen pentru a crea o contrapondere la ritmul rapid al evoluției din alte regiuni ale lumii, precum SUA. 

„În primul rând, trebuie să accelerăm ritmul producției de hidrogen în UE. În al doilea rând, trebuie înființate lanțuri de aprovizionare globale, iar în al treilea rând, hidrogenul trebuie utilizat în toate sectoarele economiei.”

Bosch explorează diverse opțiuni pentru utilizarea hidrogenului. La începutul acestui an, Bosch a început să construiască prototipuri pentru electroliză utilizând membrane pentru schimbul de protoni, mai exact, inversul metodei de conversie a energiei folosită în celulele de combustie mobile.

Începând din toamnă, compania plănuiește să creeze prototipuri de 1,25 megawați pentru aplicații pilot și să înceapă producția de volum în 2025. 

Celulele de combustie staționare cu oxid solid pot fi folosite pentru furnizarea de energie și căldură. În cadrul proiectului pilot, Bosch dorește să utilizeze, la un spital din Erkelenz, Germania, această tehnologie pentru a obține o eficiență generală de 90%. Inițial microcentrala va funcționa cu gaze naturale, dar poate fi convertită pentru a utiliza hidrogen verde.

Pe lângă sistemele de propulsie cu celule de combustie, Bosch dezvoltă și motorul pe bază de hidrogen, lucrând la sisteme de injecție în port și injecție directă a hidrogenului. Această soluție este potrivită în special pentru vehiculele grele care parcurg distanțe lungi și care transportă încărcături deosebit de grele.

„Un motor cu hidrogen poate face tot ce face un motor diesel, dar, în plus, este neutru din punct de vedere al carbonului. De asemenea, asigură o intrare rapidă și rentabilă pe piața mobilității pe bază de hidrogen.”, a declarat Heyn. 

Motorul pe bază de hidrogen poate realiza toate funcțiile unui motor diesel, dar este neutră în carbon și oferă o intrare rapidă și rentabilă pe piața mobilității pe bază de hidrogen.

Bosch are deja peste 90% din tehnologiile necesare pentru dezvoltarea și producția motorului pe bază de hidrogen. Lansarea acestui motor este planificată pentru 2024. Compania are deja patru comenzi pentru proiecte de producție din regiunile economice importante și se așteaptă la volume semnificative până în 2030. Bosch asigură și în acest domeniu un avans dinamic al economiei hidrogenului.

Articole similare

Ad