Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Ponderea transportului rutier din Germania va crește, în ciuda ambițiilor ecologiste

La fel ca majoritatea țărilor europene, Germania are ambiții pentru transferul mărfurilor de pe șosele pe intermodal, dar cele mai recente prognoze ale Ministerului german al Transporturilor, publicate la începutul lui martie 2023 și citate în analiza publicată recent de Upply (Overview of freight transport in Germany (upply.com)), nu indică o astfel de tendință.

Transportul de mărfuri din Germania se estimează că va crește ca volum cu 30% între 2019 și 2051, adică în medie cu 0,8% pe an – o creștere mai mică decât cea de 1,8%, din perioada 2010-2019 – în timp ce creșterea în tone-kilometri va fi mai mare, de 46%. În total se așteaptă să fie transportate în Germania 5,7 miliarde de tone și 990 de miliarde de tone-kilometru în 2051, comparativ cu 4,4, respectiv 679 în 2019.

Conform prognozelor ministerului, cea mai mare parte a creșterii îi va reveni transportului rutier, cu 34%, în timp ce transportul feroviar va crește cu 14%, iar cel navigabil va scădea, astfel că ponderea traficului rutier va fi în 2051 de 89% din volumul total, față de 86% în 2019.

Calculată în tone-km, ponderea transportului rutier va crește chiar cu 4%, de la 73% la aproape 78%, ca urmare a unei creșteri de 54% a valorilor din transportul rutier, față de 33% pentru feroviar – transportul pe căile navigabile se va menține. Iar distanțele medii se așteaptă să crească de la 156 km în 2019 la 174 km în 2051.

Creșterea ponderii transportului rutier se explică în mare măsură prin schimbarea structurală a naturii mărfurilor: în contextul tranziției energetice din Germania, ministerul anticipează o scădere accentuată a mărfurilor vrac și a produselor energetice (cărbune, cocs, produse petroliere, minereuri etc.), care se transportă în principal pe calea ferată și pe căile navigabile.

În schimb, se așteaptă o creștere puternică a fluxurilor pentru mărfurile transportate în mod tradițional rutier: colete (+200%), grupaje (+91%), bunuri cu amănuntul, în special produse alimentare și de lux (+29%) sau vehicule (+47%).

Văzând aceste previziuni actualizate, federația germană de transport rutier BGL a alertat instituțiile publice în legătură cu faptul că și de acum încolo, cel puțin până la mijlocul secolului, camioanele vor duce în continuare principala povară a transportului de mărfuri din Germania, și a salutat pragmatismul ministrului federal al transportului, care a decis să-și bazeze strategia pe realități și cifre, nu pe dorințe politice.

Articole similare

Ad