Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Transportatorii express romani primesc cele mai mici tarife din UE

Tarifele de transport express pot creste, a declarat consultantul in transporturi Alin Burlan cu ocazia Conferintei Anuale a Transportatorilor Express de Marfuri din Romania, deoarece la un moment dat cineva va avea curajul sa dea tonul si piata va trebui sa se cearna. Pentru ca nu e normal ca romanii sa mearga cu 0,28 euro/km, in timp ce media europeana la transport express este de 0,68 euro/km. Si trebuie sa gasim o solutie sa ne aliniem la tarifele din vest.
 

Kefren lucreaza pe segmentul de spot operational, iar directorul general al firmei, Zsolt Gogucz, declara ca in acest domeniu se simte lunar sau chiar saptamanal schimbarea pretului, in functie de cerere. „Poti avea si 0,68 euro/km, dar sunt si situatii in care o fabrica auto ramane in intarziere de livrare si se trezeste cu 100-200 de vanuri in Spania sau Polonia care stau acolo saptamani intregi pana se pot incarca, si atunci se ajunge si la 0,18-0,20 euro/km. In orice caz, este clar ca nu suntem o tara de rangul intai, iar clientii din Germania trateaza strainii diferentiat, noi fiind cei mai ieftini la transport express. Daca un transportator neamt primeste 800 de euro pentru o cursa, un polonez va primi 600, un maghiar 500 si un roman nu mai mult de 400 de euro. Poate doar clientii castigati pe termen lung sa incerce sa corecteze asta.“
Iar Alin Burlan a punctat faptul ca tocmai de aceea companiile din Polonia folosesc mai nou carausi romani.
Augustin Hagiu (FORT) crede ca singura solutie de crestere a tarifelor trebuie sa vina de la transportatori, „pentru ca noi, ca asociatie, daca facem un tarifar pe categorii de transport, nu avem garantia ca se va respecta, si vom fi iar acuzati de Consiliul Concurentei, cum s-a mai intamplat“. Iar Teodor Agud (ARTRI) este de parere ca pe vestici de fapt nu-i intereseaza la ce tarife merg romanii, ci vor sa-si recupereze cotele de piata din trecut. Francezii, de exemplu, spun ca flota lor a ajuns sa faca 25% din transporturile internationale franceze, fata de 75% in urma cu 15 ani, deci cursele internationale le sunt luate tot mai mult de straini. „Asa ca sicanele sub forma legilor impotriva dumpingului social nu se vor opri.“

Articole similare

Ad