Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Un pas în direcția cea bună, dar presiunea costurilor rămâne ridicată, avertizează industria de profil

Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) ia act de acordul privind Euro 7 la care au ajuns astăzi miniștrii naționali.

„Poziția statelor membre reprezintă o îmbunătățire față de propunerea Euro 7 a Comisiei Europene – care a fost complet disproporționată, generând costuri ridicate pentru industrie și clienți, cu beneficii limitate pentru mediu”, a declarat directorul general al ACEA, Sigrid de Vries. „Obiectivul Consiliului de a continua testele eficiente Euro 6/VI este rezonabil. Cu toate acestea, în comparație cu ceea ce este în vigoare în prezent, Euro 7 este mult mai amplu pentru noile autoturisme, camionete și, în special, pentru vehiculele grele, necesitând eforturi semnificative de inginerie și testare. Ca atare, va necesita investiții suplimentare uriașe din partea industriei noastre, într-un moment în care aceasta își investește toate resursele în decarbonizare.”

„Industria noastră este pe deplin angajată în combaterea poluării aerului și a schimbărilor climatice”, a adăugat de Vries. „Facem acum apel la statele membre, la Parlamentul European și la Comisie să lucreze la un regulament Euro 7 care ne va permite să ne concentrăm asupra acestor obiective duble, menținând în același timp vehiculele la prețuri accesibile și competitivitatea sectorului nostru.”

UE are deja una dintre cele mai cuprinzătoare și mai stricte abordări din lume în ceea ce privește emisiile poluante ale vehiculelor, cum ar fi oxizii de azot (NOx) și particulele. Tehnologia de ultimă generație face ca emisiile de gaze de eșapament să fie abia măsurabile.

Articole similare

Ad