Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Serbia reduce pragul de vârstă pentru a reduce deficitul de șoferi pentru vehiculele de mare tonaj

Serbia va permite tinerilor de 18 ani să obțină permis de conducere profesională și să stea la volanul autobuzelor și camioanelor grele.

Adunarea Națională a modificat Legea privind siguranța rutieră, aducând o schimbare semnificativă pe piața muncii pentru șoferi.

Pragul de vârstă pentru șoferii profesioniști a fost redus oficial la 18 ani pentru categoriile C, CE, D1 și D1E și la 21 de ani pentru D și DE, aceasta din urmă fiind valabilă cu un certificat obligatoriu de competență profesională sau cu absolvirea unei școli secundare de circulație. Prin aceasta, Serbia se aliniază la numărul tot mai mare de țări europene care au redus pragul de vârstă cu scopul de a reduce lipsa de șoferi profesioniști prin atragerea de personal tânăr.

Reprezentanții asociațiilor de transport au salutat modificările propuse. „Am făcut apel la astfel de modificări încă din 2017. Cred că acest lucru este foarte important pentru transportul rutier și în special pentru transportatorii de autobuze și că aceste modificări au respectat pe deplin cerințele economiei”, a declarat Goran Aleksić de la Asociația de Transport din Serbia, amintind că modificările sunt în conformitate cu directivele Uniunii Europene, precum și că sunt importante pentru toți transportatorii, dar și pentru utilizatorii serviciilor de transport.

Experții în siguranță rutieră s-au abținut de la a condamna direct amendamentele, dar și-au exprimat o anumită îngrijorare. Aceștia reamintesc că este necesar să se pună accentul pe siguranța personalului tânăr, să se lucreze la îmbunătățirea calității educației în Serbia, să se controleze activitatea școlilor profesionale secundare și să se respecte reglementările care reglementează dobândirea diplomelor. Ei adaugă, de asemenea, că experiențele din alte țări sugerează că reducerea vârstei nu va aduce o soluție completă la această problemă, ci doar o ușoară reducere a deficitului de șoferi profesioniști. Alte modificări ale legii au adus o creștere la 50.000 de dinari (aproximativ 426 euro) a amenzii pentru nerespectarea а semnului rutier de direcție obligatorie la conducerea unui vehicul comercial. La trecerile de cale ferată sunt introduse semafoare bicolore, care s-au dovedit a fi mai eficiente. De asemenea, se introduce o reținere a vehiculului pentru încălcări grave înainte de finalizarea procedurilor judiciare și de emiterea sentinței

PHOTO: MUP.GOV.SR

Articole similare

Ad