Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Industria portuară și statele de coastă publică „Declarația de la Bremen”

În perioada premergătoare Conferinței maritime naționale, industria portuară și miniștrii economiei și transporturilor din statele de coastă solicită guvernului federal să mărească finanțarea pentru porturile maritime, care a rămas neschimbată de peste 20 de ani.

Președintele Asociației centrale a operatorilor portuari germani (ZDS), Angela Titzrath, explică: „Importanța porturilor maritime pentru securitatea aprovizionării, locurile de muncă și tranziția energetică pentru Germania și nu numai este de necontestat. Este logic că guvernul german și-a propus ca obiectiv o mai mare implicare federală în acordul de coaliție, așa cum este de mult timp o practică standard în țările noastre vecine. Cu toate acestea, Strategia națională pentru porturi nu amenință să facă dreptate acestui obiectiv. În calitate de industrie portuară, suntem dependenți de o infrastructură care să răspundă nevoilor noastre, în primul rând în ceea ce privește rutele de transport, dar mai ales în ceea ce privește porturile. Creșterea finanțării federale pentru porturi cerută de statele federale este mai degrabă modestă, având în vedere nevoia imensă de investiții. Cu toate acestea, chiar și acest obiectiv minim riscă să fie ratat și nu se reflectă în niciun fel în bugetul federal pentru anul viitor. Noi, ca industrie portuară, așteptăm trei lucruri: investiții masive în viitorul infrastructurii de transport și portuare, sprijin financiar pentru procesele de transformare a tranziției energetice și a lumii muncii și un angajament clar din partea guvernului federal de a crea în mod activ condițiile-cadru pentru a deveni lider de piață și tehnologic în Germania ca locație portuară.”

Declarația de la Bremen

Statele de coastă și industria portuară solicită o schimbare în ceea ce privește finanțarea porturilor maritime. În perioada premergătoare Conferinței maritime naționale, miniștrii economiei și transporturilor din statele de coastă și reprezentanți ai industriei portuare maritime germane solicită guvernului federal o creștere relevantă a finanțării pentru porturile maritime, care a rămas neschimbată în total de mai bine de 20 de ani.

Statele de coastă și industria portuară îndeplinesc sarcini în porturile maritime în interesul întregii economii germane și au, de asemenea, o importanță europeană majoră. 300 de milioane de tone de mărfuri tranzitează în fiecare an porturile maritime ale statelor de coastă. Acest lucru este asociat cu 1,3 milioane de locuri de muncă în Germania. Consolidarea porturilor maritime germane nu numai că asigură aprovizionarea cu bunuri a economiei și a populației din Germania și din regiunile învecinate din Europa de Nord, Centrală și de Est. Fără investiții masive în infrastructurile din porturile maritime și în transportul în interiorul țării, există pericolul ca locațiile germane să piardă în continuare din importanță, în ciuda avantajelor de distanță și a ponderii ridicate a transportului feroviar, care nu afectează clima, în ceea ce privește intrările și ieșirile traficului internațional de mărfuri.

Situația politică actuală arată cât de indispensabile sunt porturile maritime pentru aprovizionarea industriei și a populației cu energie, dar și cu alte bunuri vitale. Transformarea economiei, în special în contextul tranziției energetice, va reuși doar cu porturi maritime funcționale. Porturile maritime însele sunt, de asemenea, în proces de transformare, de exemplu, prin intermediul cerințelor datorate automatizării, al proiectelor actuale de furnizare a energiei la țărm pentru transportul maritim și în cursul tranziției energetice în ansamblu. În cele din urmă, porturile maritime sunt, de asemenea, extrem de importante în ceea ce privește politica de securitate, nu în ultimul rând pentru o cooperare fără probleme cu aliații Germaniei. Până în prezent, țările de coastă au trebuit să finanțeze singure majoritatea costurilor infrastructurilor portuare necesare în acest sens.

Numai inflația și creșterile omniprezente ale costurilor de construcție ar necesita o creștere de cel puțin zece ori a finanțării. La acestea se adaugă costurile investițiilor necesare în construcții, înlocuiri și modernizări, care sunt necesare pentru a asigura securitatea aprovizionării în fața unei situații mondiale schimbate. De asemenea, este nevoie de investiții masive în legăturile rutiere, feroviare și de căi navigabile federale către porturile maritime. Aici, Germania are nevoie de coridoare logistice moderne și performante pentru toate modurile de transport. Dezvoltarea porturilor noastre maritime trebuie privită ca o sarcină comună pentru întreaga Germania și trebuie să primească, în cele din urmă, prioritate maximă. Statele de coastă și companiile portuare maritime se așteaptă ca guvernul federal să schimbe situația cu Conferința maritimă națională de la Bremen. Prin urmare, statele de coastă se așteaptă, de asemenea, ca strategia națională pentru porturi anunțată de guvernul federal înainte de sfârșitul acestui an să conțină nu numai declarații radicale privind importanța porturilor maritime, ci și declarații concrete privind o foaie de parcurs pentru o nouă finanțare „2.0″ adecvată și urgent necesară pentru întreținerea, extinderea și adaptarea continuă a infrastructurii portuare.

sursa foto: hafen-hamburg.de

Articole similare

Ad