Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Flota bulgară are al patrulea cel mai mare volum de transport terță țară din Europa

Comitetul Național Rutier din Franța (CNR) a publicat recent un studiu referitor la transportul rutier de mărfuri din Bulgaria din 2021, care este orientat în principal spre internațional, cu peste 77% din activitatea sa totală, din care 44% curse terță țară, segment unde ocupă al patrulea loc din Europa. Cu toate acestea, criza Covid din 2020-2021 și consecințele Pachetului Mobilitate au avut un efect descendent.

Kilometrajul anual al unui camion bulgar este mai mic decât în studiul anterior al CNR – 129.500 km în 2021, comparativ cu 150.600 km în 2015 – și la fel și kilometrajul anual al șoferilor bulgari care fac transport internațional, care a ajuns la 124.500 km, față de 140.800 km în 2015. Ei par să se întoarcă acasă mai des, în medie la fiecare două săptămâni, comparativ cu o medie de 5-6 săptămâni în 2015.

Costul cu șoferii a crescut în această perioadă de la 15.859 la 20.061 de euro/an în 2021, deci cu 26,5%, pe fondul creșterii salariului minim și indemnizaților de deplasare. Dar și alte costuri au înregistrat creșteri importante: taxele de drum (+40%), întreținerea și reparațiile (+24,5%) și deținerea vehiculelor (+17%). Pe de altă parte, costul cu anvelopele a scăzut cu 29,1% din 2015 încoace, ceea ce poate fi explicat în special prin atenția mai mare acordată acestora. În 2021, costul total al unui camion bulgar care face transport internațional a fost de 0,84 de euro/km, cu peste 25% mai mult decât la studiul din 2015.

Articole similare

Ad