Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

JUNA: Noul joint-venture își propune să accelereze adoptarea vehiculelor electrice în transportul rutier de marfă din Europa

  • Foto: sennder

Scania CV AB („Scania”), liderul global în soluții de transport, alături de sennder Technologies GmbH („sennder”), un expeditor de marfă rutier digital lider în Europa, au înființat un nou joint venture numită JUNA, cu sediul la Berlin, pentru a promova adoptarea pe scară largă a camioanelor electrice și pentru a accelera tranziția către o industrie de logistică durabilă, în conformitate cu obiectivele Pactului Verde al Uniunii Europene de a atinge neutralitatea climatică până în 2050.

Inițiativa a fost lansată cu succes în Germania și se concentrează pe soluțiile electrice în logistica rutieră din toată Europa, care sunt mai costisitoare decât cele convenționale. JUNA introduce un model inovator de plată pay-per-use pentru camioanele electrice, eliminând obstacolele financiare și oferind predictibilitate comercială transportatorilor prin accesul la camioane electrice și la volume de transport garantate.

De asemenea, colaborarea combină expertiza Scania în vehicule electrice premium și expertiza sennder cu servicii personalizate bazate pe tehnologie, care conectează transportatorii cu expeditorii. Prin analiza datelor, JUNA optimizează strategiile de electrificare și simulează rutele pentru adecvarea camioanelor electrice. În 2024, JUNA va pune la dispoziție până la 100 de camioane electrice în Germania, iar până în 2030, obiectivul este să implementeze 5.000 de astfel de vehicule, contribuind semnificativ la reducerea emisiilor de carbon și la tranziția către transport cu emisii reduse.

Recent, a fost lansat cu succes un program pilot cu un prim transportator care conduce un camion electric JUNA pe energie regenerabilă de până la zece ori pe săptămână pentru un expeditor FMCG și un alt client din regiunea Stuttgart din Baden-Württemberg, Germania. Având potențialul de a obține o reducere anuală de 93 de tone de emisii de CO₂e numai cu un prim camion, domeniul de aplicare al programului va fi extins pentru a cuprinde rutele pe distanțe mai lungi până în 2024. Operațiunea se bazează pe infrastructura publică de încărcare existentă din Germania, cu costuri per kilometru comparabile cu cheltuielile actuale cu motorina.

„Acesta este un moment important pentru industria noastră și suntem încântați să ne asociem cu Scania pentru a crea un joint-venture care va impulsiona adoptarea pe scară largă a e-truck-urilor. Având în vedere că e-truck-urile costă de două-trei ori mai mult decât camioanele diesel și că 70% din toate camioanele din Europa sunt deținute de mici transportatori cu mai puțin de 10 camioane, combinația dintre oferta de plată la utilizare a JUNA și utilizarea capacității de către expeditor va elimina efectiv barierele în calea adoptării e-truck-urilor.”,

a declarat David Nothacker, CEO sennder.

„JUNA este rezultatul unei colaborări între două companii cu expertiză complementară în domeniul vehiculelor electrice și al logisticii digitale, care va accelera tranziția către transporturi grele electrificate. Scania explorează noi soluții pentru a găsi modalități de a crea valoare pentru clienții noștri, acum și în viitor, și suntem mândri să vedem cum acest proiect cu sennder prinde viață. Considerăm că va juca un rol important în impulsionarea trecerii la un sistem de transport durabil.”,

a precizat Gustaf Sundell, vicepreședinte executiv și șef al departamentului Ventures and New Business la Scania.

Articole similare

Ad