Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Întârzierile la plată pentru transportatorii rutieri spanioli cresc în octombrie

În ciuda activității intense pe care o desfășoară Serviciile de Inspecție în transporturi în lupta împotriva întârzierilor la plată în ultimele luni, în luna octombrie a anului trecut s-a înregistrat o creștere a termenelor de plată față de luna precedentă, acestea situându-se la 70 de zile, față de 65 de zile în septembrie, potrivit rezultatelor Observatorului Permanent al Întârzierilor la plată pe care FENADISMER îl întocmește lunar în colaborare cu Fundația Quijote pentru Transporturi.

În luna octombrie, companiile de încărcare și intermediere care nu respectă legislația privind întârzierea la plată, care reprezintă 56% din total, în două din trei cazuri perioadele de plată în exces sunt ușoare, respectiv între 60 și 90 de zile. Pe de altă parte, însă, 11% dintre companiile care nu se conformează încă plătesc peste 120 de zile, deși acest procent este mai mic decât în 2022, când acest interval de neconformitate se situa la peste 20%. În ceea ce privește cele mai utilizate mijloace de plată pentru achitarea serviciilor de transport, acestea continuă să fie, în această ordine, transferurile bancare (69%), urmate de confirmare (25%), bilete la ordin (5%) și cecuri (<1%).

Articole similare

Ad