Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

CJUE: Măsura întoarcerii camionului la 8 săptămâni ar putea fi anulată

Avocatul general al Curții de Justiție a Uniunii Europene, Giovanni Pitruzzella, și-a prezentat în 14 noiembrie a.c. opinia cu privire la cele 15 acțiuni în anulare deschise la CJUE pentru contestarea mai multor prevederi din Pachetul Mobilitate, ce țin de reglementarea timpilor de conducere (regulamentul 1054/2020), de condițiile de acces la piața de transport rutier (regulamentul 1055/2020) și de regulile detașării (directiva 1057/2020). Pitruzella a subliniat natura excepțională a dosarelor înaintate Curții și tensiunea dintre statele membre UE cu viziuni diferite pe Pachet.

Special în legătură cu măsura întoarcerii camionului în statul de înmatriculare la fiecare opt săptămâni, contestată de mai multe state membre printre care și România, avocatul general a opinat faptul că Parlamentul European și Consiliul nu au oferit o justificare suficientă și nu au luat în calcul impactul acestei măsuri asupra mediului, referindu-se la consumul suplimentar inutil de combustibil și la emisiile poluante generate. Prin urmare, prevederea de la articolul 1(3) din regulamentul 1055/2020 ar trebui anulată, întrucât contrazice articolul 91(2) din Tratatul de Funcționare al Uniunii Europene referitor la respectarea cerințelor de protecție a mediului de către fiecare stat membru în elaborarea politicilor de transport.

Pitruzella a respins însă acțiunile în anulare depuse pentru celelalte puncte nevralgice din Pachet. Cel mai probabil, decizia finală a Curții de Justiție nu va fi anunțată mai devreme de anul viitor. Totuși, trebuie remarcat faptul că rareori aceasta contrazice poziția avocatului general.

Articole similare

Ad