Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Ratele mai mari ale dobânzilor afectează lanțurile de aprovizionare în multiple feluri

Transport Intelligence (Ti) a analizat recent cinci tendințe cheie din logistica globală din 2023, iar prima dintre ele, despre care ați putut citi deja pe site-ul nostru, este cea de creștere a piețelor emergente, cu impact asupra comerțului global.

A doua este schimbarea dinamicii fiscale și economice. Multe companii abia își revin după impactul pe care Covid-19 l-a avut asupra lanțurilor lor de aprovizionare. De exemplu, producția de automobile a fost grav afectată de incapacitatea de a furniza semiconductori din cauza deficitului de furnizori și ca răspuns mulți producători s-au angajat într-o strategie de reconstruire a nivelurilor de stoc dincolo de cele pe care le-ar deține în mod normal.

În același timp, mediul economic mondial s-a schimbat mult. Invazia Ucrainei de către Rusia a dus la costuri ridicate ale energiei și deci la o criză a costului vieții. Iar ratele dobânzilor bancare au crescut pentru a diminua presiunea inflaționistă, ceea ce a afectat costurile de realizare de stocuri, și implicit și strategiile de gestionare a lanțului de aprovizionare. Companiile s-au trezit între dorința de a îmbunătăți reziliența lanțului lor de aprovizionare prin menținerea unor niveluri mai ridicate de stocuri tampon sau de siguranță și cererea slabă, care le impune să aibă stocuri mici.

Rezultatul, în unele cazuri, a fost o abordare hibrid a gestionării stocurilor, aprovizionarea cu bunuri de la furnizori situați mai aproape de piața finală, ceea ce le permite cumpărătorilor mai multă flexibilitate când plasează comenzi față de atunci când au furnizori din Asia și reduce și costurile de transport. Ratele mai mari ale dobânzilor cresc costurile lanțului de aprovizionare și prin scumpirea depozitelor închiriate și a vehiculelor de transport, reducerea capacității companiilor de a investi în active, reducerea cererii consumatorilor, care duce la o mai mică utilizare a activelor, creșterea nivelului de stocuri epuizate, creșterea costurilor de finanțare a lanțului de aprovizionare și prin reducerea comenzilor.

Articole similare

Ad