Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Influența Chinei se simte peste tot

Influența Chinei s-a extins mult în ultimii ani nu numai în Asia de Sud-Est – ceea ce reprezintă o provocare pentru India – ci și în întreaga lume, așa cum sintetizează o analiză recentă a Transport Intelligence (Ti) referitoare la tendințele cheie din logistica globală din 2023 și impactul lor asupra pieței.

În Europa, Italia a fost singurul membru UE care a aderat la Belt & Road (deși această decizie ar urma să fie anulată de guvernul Meloni), dar multe alte proiecte de infrastructură s-au bazat pe bani chinezi. COSCO Shipping are o participație de 24,9% într-un operator de terminal portuar de containere din Hamburg, 40% din portul Vado Ligure, o participație majoritară în portul Pireu, o participație de control într-un terminal de containere din Zeebrugge, o participație minoritară într-un terminal de containere din Anvers și participații de control în cele mai mari terminale din Valencia și Bilbao. China Merchants Port Holdings are o participație minoritară în porturile Salonic, Anvers, Montoir, Dunkirk, Le Havre și Fos, iar Hutchison Port Holdings operează un terminal interior în Willebroek și are o participație în terminale de containere din Rotterdam.

De aceea, începând din 2019, Comisia Europeană a desemnat China drept concurent economic și a evidențiat riscul de dependență de această țară, atât în ceea ce privește comerțul, cât și investițiile.

Temerile legate de puterea economică și influența politică și militară ale Chinei au provocat un răspuns în întreaga lume. Președintele Biden a interzis vânzarea de tehnologii avansate către China și a făcut presiuni asupra aliaților săi să facă același lucru, iar anumite companii chineze de înaltă tehnologie au fost excluse de la vânzarea de produse pe piețele occidentale din cauza temerilor că ar putea reprezenta un risc de securitate pentru sistemele de telecomunicații.

Este clar că dependența de China este o preocupare majoră pentru Occident, dar și pentru multe țări emergente, ceea ce a și determinat discuțiile despre relocalizare, near-sourcing, „China plus“ ș.a.

Sursă foto: COSCO Shipping

Articole similare

Ad