Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Transportatorii aerieni germani, dezavantajați de legislația națională prea strictă

Volumele globale de transport aerian de mărfuri crește ușor pentru prima dată în doi ani, dar situația economică a transportatorilor aerieni germani rămâne dificilă, așa cum arată federația expeditorilor și logisticienilor germani DSLV. Crizele internaționale – atacul Rusiei asupra Ucrainei și incertitudinea din Orientul Mijlociu – și economia slabă încetinesc creșterea volumelor și mențin la un nivel scăzut veniturile.

Volumul de transport aerian de mărfuri gestionat prin aeroporturile germane în primele nouă luni ale acestui an a fost de 3,47 de milioane de tone, cu 8,3% sub cifrele anului precedent și cu 2,5% sub nivelul din 2019.

Dar consecințele economice negative ale cererii reduse de transport din industrie și comerț și scăderea globală a consumului nu trebuie exacerbate de dezavantajele competitive ale Germaniei ca locație de transport aerian, dezavantaje pe care le aduc reglementările care li se aplică doar lor. Aceasta a fost concluzia unei conferințe de transport aerian organizate recent de DSLV.

Dacă Autoritatea Federală Aeronautică Germană interpretează regulile UE privind securitatea mărfurilor transportate aerian mai strict decât autoritățile din alte state membre, atunci competitivitatea companiilor germane va avea de suferit în comparație cu acestea. Mai ales că cele mai multe volume transportate aerian sunt internaționale. Procedurile de control al încărcăturii, cum ar fi urmărirea mirosului explozivilor la distanță (REST), sunt standard în aeroporturile-noduri europene din Franța și Olanda, în conformitate cu legislația UE, dar în Germania nu sunt încă permise. Dezavantajele companiilor germane de transport aerian rezultă și din legea națională privind Supply Chain Due Diligence Act (LkSG): companiile germane de expediere a mărfurilor cu peste 3.000 de angajați trebuie să depună toate eforturile pentru a se asigura că nu sunt încălcate drepturile omului și obligațiile de mediu de-a lungul întregului lanț de aprovizionare care folosește transport aerian. Iar de la 1 ianuarie 2024 și companiile cu 1.000 de angajați vor trebui să instituie un sistem adecvat de gestionare a riscurilor. Numărul companiilor afectate indirect de această prevedere este deja foarte mare, deoarece multor expeditori aerieni medii, care nu intră în domeniul de aplicare al LkSG, clienții le cer să completeze chestionare cuprinzătoare și să semneze coduri de conduită. Pentru a-și respecta obligațiile care le revin în temeiul LkSG, mulți clienți de transport aerian acționează excesiv de conform, crede DSLV, solicitând furnizorilor lor de servicii logistice să îi sprijine cu obligații contractuale excesive și audituri. Or, „cu un alt potop de documente, nu protejezi drepturile omului sau mediul“, acuză federația, care crede că ar fi trebuit să se aștepte până când UE adoptă o lege uniformă.

Articole similare

Ad