Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Milence și Portul Anvers-Bruges au ajuns la un acord pentru dezvoltarea unei stații de încărcare cu 30 de puncte de încărcare pentru vehicule grele

Milence, societatea mixtă între Daimler Truck, Volvo Group și TRATON GROUP, a fost selectată de Portul Anvers-Bruges pentru a construi două stații de încărcare moderne în parcările pentru camioane „Goordijk” și „Ketenis”. Milence dezvoltă în prezent cea mai mare rețea publică de încărcare pentru camioane electrice din Europa. Obiectivul este de a deschide stațiile de încărcare în zona portului Anvers în mai 2024. Aceasta implică, în total, 30 de stații de încărcare. Acest număr va fi extins într-o a doua fază de dezvoltare.

Cele 2 stații de încărcare vor fi echipate inițial cu 15 încărcătoare puternice CCS (Combined Charging System) cu o capacitate de încărcare de peste 400 kW. Milence plănuiește, de asemenea, o tranziție rapidă la tehnologia Megawatt Charging System (MCS) de îndată ce aceasta va fi disponibilă. 

Anja van Niersen, CEO al Milence: “Sunt foarte încântată de acest acord dintre Milence și Portul Anvers-Bruges, deoarece cred că acesta este începutul unei noi ere în domeniul transportului durabil. Dezvoltarea unui loc de încărcare cu 30 de puncte de încărcare pentru camioane reflectă convingerea noastră fermă că electrificarea este soluția clară pentru transportul rutier greu și subliniază angajamentul nostru față de viitorul logisticii ecologice și al energiei curate.”

Amplasare strategică pe coridorul verde

Milence își dezvoltă rețeaua punând accentul pe crearea unor coridoare verzi pentru transportul rutier care să conecteze punctele de încărcare logistice cheie, porturile și aeroporturile majore. Cu peste 300 de linii maritime și 800 de destinații, Portul Anvers-Bruxelles este al doilea port ca mărime din Europa și un port cu adevărat global care joacă un rol esențial în conexiunile internaționale. 

Echipare și încărcare

Milence accelerează tranziția către transportul electric prin construirea unei rețele de încărcare fiabile și sigure pentru camioanele electrice. Milence se concentrează pe o experiență holistică de odihnă și încărcare care nu numai că alimentează vehiculele, dar creează și un mediu odihnitor pentru șoferi.

Confortul și siguranța șoferilor reprezintă, de asemenea, o preocupare majoră pentru Portul Anvers-Bruges. În martie 2023, autoritatea portuară a deschis o a doua zonă de parcare pentru camioane. Ambele parcări sunt împrejmuite, iluminate și dotate cu camere de supraveghere, Wi-Fi și instalații sanitare. Gustările și băuturile sunt disponibile prin intermediul unor automate.

Obiectiv neutru din punct de vedere al emisiilor de dioxid de carbon

Prin trecerea la o economie circulară și investiții majore în tranziția energetică, Portul Anvers-Bruges își propune să devină neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon până în 2050. Portul produce deja o cantitate mare de energie regenerabilă la nivel local cu ajutorul panourilor solare și al turbinelor eoliene, care sunt utilizate pentru activitățile zilnice, inclusiv pentru noul loc de încărcare Milence.

Prin această colaborare, Portul Anvers-Bruges și Milence urmăresc să reducă unul dintre principalele obstacole pentru companiile de transport în trecerea la camioane electrice. Ministerul flamand al Mobilității și Lucrărilor Publice (MOW) a acordat un grant pentru acest proiect. Annick De Ridder, consilier al orașului Anvers și președinte al Consiliului de administrație al Portului Anvers-Bruges: „Cele două parcări pentru camioane din Portul Anvers, „Goordijk” și „Ketenis”, vor fi dotate fiecare de către Milence cu 15 încărcătoare de mare capacitate pentru camioane electrice. Acest lucru va face din aceste parcări pentru camioane o verigă indispensabilă în transportul electric al camioanelor. În același timp, acest lucru va elimina o barieră importantă pentru transportatorii naționali și străini care vor trece la camioane electrice. Transportul rutier este și rămâne important pentru portul nostru, pentru livrarea rapidă și la timp a unor produse foarte specifice și pentru „last mile”. Portul nostru este motorul economic al Flandrei. Cu cât acest motor funcționează mai durabil – și, în acest caz, mai electric – cu atât mai bine!”

sursa foto:portofantwerpbruges.com

Articole similare

Ad